benyóblog

A kormány megint a kisemberrel cseszik ki

2014. december 31. 17:58 - Földi Bence

De nagyon csúnyán. Most, hogy nyilvános, hol lesz fizetős január elsejétől az autókázás, eléggé felhúztam magam, egykori lakóhelyem érintettsége miatt is.

kepernyofoto_2014-12-31_-_17_30_33.png

Fizetős lesz ugyanis az M2-es autóút, azaz a 2/A, avagy az újkettes, ahogy Gödön ismerik. Ez három okból is óriási kicseszés:

1. Lehetetlenné, vagy igen költségessé teszi a Pesttől északra fekvő agglomerációban élők számára a közlekedést. Egy itt élő polgárnak négy opciója marad, ha közlekedni akar nap mint nap Budapestre. Egyikkel sem jár jól.

1.1 Vagy autóval közlekedik az új kettesen és fizet,

1.2 vagy marad a régi kettesen és nem fizet, viszont bekerül a dugóba, mert nyilván sokan választják ezt a lehetőséget.

1.3 Buszra száll, ez esetben ugyanúgy jár, mint a B-pontban.

1.4 Vonatra száll, ahol pedig tömegnyomor és mindennapos késés lesz a jussa.

2. Összefügg a B-ponttal: többen fognak a régi kettesen utazni, hiszen senki sem akar majd fizetni. Ezzel viszont megkeserítik az ezen útszakaszon élők mindennapjait, hiszen a megnövekedett forgalom több zajjal és veszélyesebb közlekedéssel jár együtt.

3. És akkor még nem is szóltunk arról, hogy a reptérre sem lehet majd ingyen kihajtani.

Jól átgondoltátok ezt, srácok, ott a Lendvai utcában?

136 komment
Címkék: fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://benyo.blog.hu/api/trackback/id/tr67026875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sziszifusz 2015.01.01. 19:46:52

NO most belefingok a nulláslisztbe.

4. Kifizeti az ötezret és élvezi tovább középosztálybeli életét.

MIért dráma az, hogy a budapest agglomerációjában, általában meglehetősen drága ingatlanban élő, autóval rendelkező polgártársak havi ötezret fizetnek az autópályáért? Középosztálybeliek, kibírják. Hangsúlyozom, jellemzően. Szegény ember inkább vonattal jár, szívott eddig is és szív ezután is.

Igénybe veszik Budapestet a napi autós ingázásukkal, de közben élvezik az előváros előnyeit.
Hetedik kerületi lakosként ennek drámáját nem tudom átérezni.

lazaraki 2015.01.01. 19:50:59

"...kölcségessé teszi..."

Egyrészt az 5000 Ft nem kölcség, másrészt a kölcség sem költség.

inuitdog 2015.01.01. 20:07:43

Értelmetlenül bonyolult és drágán ellenőrizhető rendszer. Amúgy az ingázók tetemes része cégautóval szennyezi a környezetet, majd kitermeli a munkabérével együtt.

hidroponi 2015.01.01. 20:09:10

akiszerint 5000ft/ev nem penz.. kuldjon egy emailt, cserebe megy a szamlaszamom trafikoskaim!

sanyix 2015.01.01. 20:14:41

@Sziszifusz: azért, mert sok ilyen 5000 forint lesz még a 100%-os adó eléréséig, amikor is már nem kapsz fizetést, hanem az egész az államhoz megy. Amikor az ilyen 5000 forintokat elfogadják, az csak jelzés a tolvajoknak hogy még több bőrt is le lehet húzni az emberekről. Amúgy fizetett eddig is az autópályáért (bár az m2-es nem is autópálya, hanem egy csonk), mert fizeti a jövedéki adót, teljesítmény adót, átírási adókat.
Most aztán tényleg igénybe fogják venni budapestet, mert az is be fog menni aki eddig nem ment, aztán majd átérezheted a drámát a megnövekedett zaj, és füst miatt :)

KUHULIN 2015.01.01. 20:15:07

@hidroponi: Aha. Számlaszámod az van, de neked havi(!) 400 Ft. (1.30 EUR) az pénz. Hihető...

Sir Galahad 2015.01.01. 20:17:40

Ha kölcséges, akkor a posztoló ne ölcsön hozzá derűs arcot.

Larry Silverstein 2015.01.01. 20:20:53

Az autós ingázók is becsatlakozhatnak a 6 millió mélyszegényhez tagkönyvér!

sanyix 2015.01.01. 20:22:24

@KUHULIN: hát azért azért amit a számláért fizet, legalább kap valami szolgáltatást, nem úgy mint azért a 400 forintért. Na meg amúgy a számlavezetés is 0 forint volt amíg a pártod meg nem adóztatta azt is.

KUHULIN 2015.01.01. 20:24:11

@Larry Silverstein: Szerintem sokan köztük vannak. Ha valaki mondjuk vállalkozó, pl. Csömörön él egy új családi házban és a havi bevallott jövedelme minimálbér, anyu "htb.", van két gyerek, akkor már nincs meg az egy főre a minimum...

Sziszifusz 2015.01.01. 20:25:22

@sanyix: JA, hát ha úgy vagy vele, hogy minden szar válogatás nélkül, amit ez a kormány csinál, akkor télleg, akkor ez is szar.
üdv :)

Larry Silverstein 2015.01.01. 20:27:59

@KUHULIN: Mingyár sírva fakadok!

Persze margóra mondom a fideszes faszoknak hogy ez nem egy nagy teher, de bevétel se sok lesz belőle. Nem lett volna eccerübb 0,5%-kal felemelni az üzemanyagok jövedéki adóját (észre sem vette volna a paraszt, most, hogy zuhan az ára).

Ennyire barmok vagytok, mindent nekem kell kitalányi-e?

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2015.01.01. 20:35:38

A legnagyobb szemétség a dunavecsei M8-as híd, a kaposvári elkerülő meg a Vecsés melletti reptérre vezető út megadóztatás volt. Össze-vissza ötletelnek, kapkodnak, nem értenek ezek semmihez a lopáson meg a hazudozáson kívül.

vNHM 2015.01.01. 20:38:55

Kölcséges... Te debil!

Ј.László 2015.01.01. 20:51:45

Imádom ahogy a sok fideszes faszfej ezt a szart is telli szájal habzsolja. :-))
Viktorka bármit szarik, ezek rábuknak.

lavór 2015.01.01. 20:56:10

Kigondolták, te meg fizetsz. Ezek szerint jól gondolták.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2015.01.01. 21:09:55

Az agyatlan Gyurcsány trolloknak számolniuk kellene mielőtt baromságot írnak.

Konkrétan mindenki jól fog járni, aki legalább 10-szer igénybe vette az autópályát évente.

Azaz az autóval közlekedők 99%-a.

Nem véletlenül várnak KEVESEBB bevételt az új rendszer bevezetése által, hanem azért mert minden kalkuláció szerint az emberek jelentős többsége sokkal jobban jár, mint a régi rendszerben.

Gyurcsány csicskák meg menjenek tüntetni holnap a DK-s polókájukban, ne marhaságokat, és bérrettegő posztokat firkáljanak.

2015.01.01. 21:21:54

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Eddig ingyen volt, most már fizetős. Ettől az, aki eddig nem fizetett, hogyan jár jobban?
Ha kiszámolod nekem, hogy ugyanaz fizetősen jobb, mint ingyen, akkor feltámasztom Nobelt és alapíttatok vele matematikai díjat is, hogy megkaphasd.

sanyix 2015.01.01. 21:27:57

@Sziszifusz: nem válogatás nélkül, csak 99% amit tesznek. De más nem is várható el attól a bunkó, tehetségtelen, semmihez sem értő csürhétől amit kormánynak neveznek.

De egyébként leírtam ez miért hülyeség.

sanyix 2015.01.01. 21:30:27

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Konkrétan mindenki jól fog járni, aki legalább 10-szer igénybe vette az autópályát évente.

Azaz az autóval közlekedők 99%-a." fordítva :)

99% max évente egyszer veszi igénybe az autópályát.
Nekem is összes budapesti, és budapest környéki ismerősöm évente egyszer-kétszer használ autópályát, kb csak nyaraláskor, és akkor is 10 napos matricát vesz és fog is venni, mert más nem éri meg.

aachi2 2015.01.01. 21:33:00

a lelkes csak 5000 ft / év hozzászólók ugye mind nemmel szavaztak a 300ft-os népszavazáson ?

aachi2 2015.01.01. 21:34:22

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

"Konkrétan mindenki jól fog járni, aki legalább 10-szer igénybe vette az autópályát évente.

Azaz az autóval közlekedők 99%-a."

jó nagy baromság, a lépés célja bevételnövelés, nem csökkentés, lógika, akkor nem fog jól járni a többség...

KUHULIN 2015.01.01. 21:36:40

Én sem örülök neki, kibaszott nagy lehúzás az egész, de arra hivatkozni, hogy ez annak, aki dolgozni jár az autójával, kibírhatatlan tehertétel, legalább akkora buziság...

hujegyerek 2015.01.01. 21:37:50

Barmok! Fizessetek, nektek épül belőle a sok stadion. Vajna elvtárs meg a Bahamákon cidáztatja a lányokat, aztán elszámolja az egészet kötségként.

Sziszifusz 2015.01.01. 21:39:56

@aachi2: Hát ez jó érv, de azért valamit sikerült kitalálnom:)

A vizitdíjat mindenkinek, a legszegényebbeknek is ki kellett volna fizetnie. Az autópályát, de egyáltalán az autót viszont a középosztály használ. Ott egy közellátásról volt szó, itt egy állami szolgáltatásról van szó.

(Én is tudom, hogy az érvelés azért vérzik néhány sebből :))

aachi2 2015.01.01. 21:43:18

@Sziszifusz: itt nem is ez lenne a lényeg hogy kinek kell fizetni, felesleges az egész, mert nagyon pici összeg a ktgvetés egészéhez képest, elég lenne pár stadionnal kevesebb, vagy Vajnácsak kaszinó adókedvezményét visszavonni, stb..

2015.01.01. 21:47:52

Most már épp ideje lenne, hogy valamelyik seggfej Orbán-troll elmagyarázza: miért is kell minden héten újabb adót kitalálni és azt a zemberekkel kifizettetni? A bolsevik Orbán-kormány sarcoláson kívül eddig semmi mást nem tudott felmutatni. Ez valami új gazdasági mechanizmus?

Sziszifusz 2015.01.01. 21:48:18

Hát sok kicsiből áll össze a költségvetés. De a harmadik tagmondattól egyetértek.

Sziszifusz 2015.01.01. 21:48:56

@aachi2: Hát sok kicsiből áll össze a költségvetés. De a harmadik tagmondattól egyetértek.

2015.01.01. 21:51:54

@KUHULIN: de nem havonta kell fizetni... most egyben.

2015.01.01. 21:59:30

@Sziszifusz: "Ott egy közellátásról volt szó, itt egy állami szolgáltatásról van szó."

Ebbe én is bele tudok kötni. :)

A kommunisták újjáépítették a szétbombázott országot, ehhez utakat építettek, nem is keveset. Nyilván nem csak saját erőforrásból, hanem hitelekből is. Ennek ellenére eddig egy büdös vasat sem kértek úthasználatért (még lökött bringásoktól sem). Ezek a barmok soha nem építettek semmit, nem hogy utat. Akkor hogy merészelnek a nép zsebébe nyúlni, az emberektől lopni? Mert megtehetik?

2015.01.01. 22:00:38

@Jules Verne: azért kellenek az új adók, járulékok + a tököm tudja mik, mert fideszmajmoknak nem érdekük az ÁFAcsalások kibogozása, a körbetartozások rendezése, az ezer trükk (amit a gyurcsitól vettek át + a többi kétezer amit ők alkalmaznak), a "büszkeségük" a közmunka és a többi.., csak VISZI a pénzt. Az autósok meg hozzák. Amíg a "hires emberek" meg tudják oldani a nettó 10M ft adózását CSAK 500e ft - ra (www.hir24.hu/bulvar/2014/11/04/pamela-is-szorul-berki-adougyei-miatt/), addig mit vársz?

Sziszifusz 2015.01.01. 22:05:00

@Jules Verne: Ha az igazságra, ja nem, az IGAZSÁGRA vagy kíváncsi, olvasd el a CÖF mai közleményét, a 444 lehozta. Ahogy elnézem a kommentjeid, nagyon fog tetszeni neked :) Körülbelül ugyanaz a másik oldalról, mint amiket te mondasz az egyikről.

lac666 2015.01.01. 22:05:05

@Jules Verne: És egy-két hülye paraszt fideszbuzi még meg is magyarázza, hogy ez jó lesz nekünk!

2015.01.01. 22:09:28

@beszoptuk: Ide forradalom kellene, egy igazi rendszerváltás valódi számonkéréssel.
Vajon most hol vannak azok, akik anno 300 forintért meghúzták az anyjukat?

kayaibrahim 2015.01.01. 22:16:19

Nekem 2 megyére elég megvennem a bérletet és sokkal jobban járok mint korábban. Ja és 5000 Ft most egy tank üzemanyagon bejön az alacsonyabb árak miatt.
Az elkerülők fizetőssé tétele jó nagy baromság, sőt az autópálya díj is, sok helyen képesek autópályát fenntartani az üzemanyagárban levő adóból is.

2015.01.01. 22:17:59

@Sziszifusz: "olvasd el a CÖF mai közleményét"

Most olvassak el egy bolsevik közleményt a békamenetes elvtársaktól? Nem teszem. Amúgy nem oldalaztam, csak tényeket közöltem: a kommunistáknak nem volt pofájuk ilyen módszerekkel lopni (útdíjak és egyéb, spontán kitalált sarcok).

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.01.01. 22:18:55

@Sziszifusz: Mert eddig 0 Ft volt. Most meg 5 000 Ft / év lesz. Ezt adja a rezsicsökkentés kormánya? Ezt adja az adócsökkentés kormánya? Nekem személy szerint nem is az 5 000 Ft-tal van bajom, hanem a mérhetetlen demagógiával és az emberek teljes hülyének nézésével, amit a fidesz művel.

Sziszifusz 2015.01.01. 22:27:42

@Simlicske: Engem is ért már sérelem (anyagi is) az elmúlt öt évben a kormány részéről. És engem is idegesít egy csomó olyan dolog, amiről te is írsz. Ettől függetlenül nem tudom sajnálni az elővárosok nyomorgó lakóti az ötezer forint miatt, sőt, ezt tulajdonképpen jogosnak érzem, ha országszerte fizetni kell az autópályáért, miért pont ők használják ingyen. Persze ezt csak akkor tartom, ha megszületnek a megoldások arra, hogy a párhuzamos utakat és a várost ne érje nagyobb terhelés. És hát igen, ez az, ami nem megoldott. Tarlóssal értek ebben (nem mindenben, ebben) egyet: ez előkészítetlen, kapkodó döntés volt, de nem feltétlen ördögtől való.

cso zsi 2015.01.01. 22:32:12

@Sziszifusz: "Az autópályát, de egyáltalán az autót viszont a középosztály használ."
Mondd ezt a vecsési káposztatermelőnek, akinek furgon a családi kocsi is.

Sziszifusz 2015.01.01. 22:33:32

@cso zsi:Ő középoszálybeli. igen. Autója van, vállalkozása. Per definitionem, nála körülbelül hárommillió szegényebb ember él az országban.

cso zsi 2015.01.01. 22:42:03

@Sziszifusz: Az tény. Az is tény, hogy eddig útdíj nélkül befuvarozott valamelyik piacra. Most neki helyből egy 10esbe fáj. Ne aggódj, ő is ránk terheli.

cso zsi 2015.01.01. 22:47:43

@Sziszifusz: Pusztán azzal, hogy bevezetőket is díjkötelessé tettek, sokaknak lesz fizetnivaló. Budaörsi áruházak, dolgozókkal, vásárlókkal, beszállítókkal.
Ugyanez az M3-nál, és az M5-nél is. Valamit Ferihegy.
Több tízezres nagyságrendről beszélünk, amit napokon belül 5000 vagy 6450 forintjával óhajt beszedni a vezetés. Persze az elképzelt milliárdokat ez nem fogja behozni.

porthosz 2015.01.01. 22:58:55

@kayaibrahim:

A megyei matricával nincs is baj, sőt jó ötletnek tartom. A baj az elkerülő utak fizetőssé tételével van. Ami viszont óriási böszmeség.

lionking 2015.01.01. 23:05:11

@Sziszifusz: "nem tudom sajnálni az elővárosok nyomorgó lakóti "
Te komplett idióta vagy konkrétan meg előítéletes .
Én sem azért lakok az agglomerációban mert felvet a pénz, hanem pont azért, mert amennyiből itt házat vettem abból a városban még a rosszabb helyen is csak egy vacak lakásra futotta volna.
Vagy fordítva a belvárosi lakásom árából kertes családi házba sikerült költözni, hogy a gyerekeim a jó(bb) levegőn a szabad mozgás lehetőségével a nagy kertben fejlődjenek felnőtté és lehetőleg ne olyanná mint a te fajtád...
Oké nem tartozom a szegény réteghez ennek persze sok munka az ára, amihez autót is kell !! használnom, de a probléma az hogy nálunk mindjárt 3 azaz három !!! megyei matricc.. akarom mondani jegy kell majd, mivel nem csak egyedül én autózom a családban. És sajna a leírtakkal egyetértve (kivéve a kölcség :) ) az egyetlen jó útvonal már eddig is a 2/a volt és lesz is. És mivel egyéb magán ügyekből kifolyólag az M0 is rendszeresen az útvonalunk így ez is indokolja a vásárlást. Tehát az 5000 az mindjárt nálam 15000 ft.
Amúgy nem is a fizetéssel van most a legnagyobb baj hanem a móddal ahogy elővezették. 15 nappal az év vége és a bevezetése napja előtt tudatják, ráadásul úgy hogy közben nyilvánvalóan van egy karácsony / újév, amikor a fű sem nő nemhogy komoly munka folyna bárhol ennek következménye, hogy pl ma sem nagyon bírtam volna venni jegyet
Vezették volna be 1 hónappal később és akkorra már minden készen lett volna hozzá (talán) de nem kapcsi nagypofájúak nem várnak.

Arcade Macho 2015.01.01. 23:13:24

szerintem aki napi szinten beletol az otokaba 40 km -t, ami kopassal benzinnel egyutt 2000 HUF az eppen hogy nem kisember

a váci amugy is elegge jo vasutvonal lehet azzal is menni

Arcade Macho 2015.01.01. 23:14:25

@Jules Verne: "miért is kell minden héten újabb adót kitalálni és azt a zemberekkel kifizettetni?"

valaki elmagyarazhatna mar az embernek hogy mi az ado es a kozvetlen fizetes kozti kulonbseg
nem artana gondolkodni is kiskancso....

Arcade Macho 2015.01.01. 23:17:32

@cso zsi: "vecsési káposztatermelő"

kaposztat mar nem termelnek arrafele
az aki ott fenntart furgont az a tudatos adocsalo ostermelo kategoria

peter götz 2015.01.01. 23:20:43

@Sziszifusz: érdekes,de senkit nem érdekel,hogy mégis minek fizetünk bármilyen adó,hogyha minden egyébért is fizetnünk kell......
pl: autópályadíj,vagyonszerzési illeték,jogosítvány csere pénz,rendszámért fizetünk,Szóval mit is kapunk az adónkért !!??

Arcade Macho 2015.01.01. 23:22:57

@lionking: meprobalok konstruktiv lenni a fajtazasos bofogesedre

remelem a kolykod a sajat magad altal generalt extra szmog miatt kap majd tudorakot

hidroponi 2015.01.01. 23:23:54

@Arcade Macho: idota! miert hazudsz faszsagokat. eleg csak a 4-.es mellett autozni es latnad a kaposzta ultetvenyeket..

Arcade Macho 2015.01.01. 23:24:04

@peter götz: DÍJ

erted?
dij, es nem ado
gondolom a vizdijat is adokent fogod fel :)))

hidroponi 2015.01.01. 23:26:05

@KUHULIN: trafikoskam! ha nem csak a pofad lenne nagy, akkor mar kuldened a penzt.
de neked is szamit..kulonben nem minimalberen rabolnad ki a munkavallaloidat.

cso zsi 2015.01.01. 23:27:26

@Arcade Macho: Oké, csak egy példa lett volna. Akkor legyen egy tehertaxis a budaörsi IKEA-tól.

hidroponi 2015.01.01. 23:28:15

@Arcade Macho: arra gondolt hogy evtizedekig arrol hazudott az aktualis hatalom (inkl orban) hogy a benzin adojaba van beepitve az utdij

Arcade Macho 2015.01.01. 23:35:41

@cso zsi: valaki mar felhivta szives figyelmemet hogy rengeteg sok kaposztatermelo videk van arra, amit elegge ketkedessel fogadtam ugyanis a nyugati pu anno a varos szelen volt es kb akkoriban volt a vecsesi kaposzta is, es azota mar valtoztak dolgok, ma mar Budapest kornyekerol kiszorultak a klasszik mezogazdasagi tevekenysegek, ugyanis a raktar az jobban megeri :)
savanyitani azt savanyithatnak amugy

hat mit a budaorsi kamionokra?
kamionokra autopalyan ! 100 Ft a dij, ami azt hiszem most megemelkedik "masszivan", remelem azert ki fogjak tudni gazdalkodni :)

peter götz 2015.01.01. 23:36:56

@Arcade Macho: jó,akkor áruld el mit kapunk az adónkért

cso zsi 2015.01.01. 23:45:51

@Arcade Macho: Nem kamionról beszélünk, hanem 3,5t alatti furgonokról.
Pl. pont olyan amit az IKEA is kölcsönadott egy időben, mert "B" jogsival is vezethető.
Vagy épp a volt kollégám, aki megörökölte elhunyt apja után annak 30+ éves VW T2-esét, ami 8 üléses. A srác "roppant gazdag" ettől.
De ha be akar jönni a városba a házból, ahol lassan 50 éve él, akkor bizony "luxusdíjat" kell fizetnie. És nem az számít, hogy hány szék van berakva az utastérbe, hanem az, hogy mennyiről szól a papír.

Arcade Macho 2015.01.01. 23:50:48

@peter götz: autopalyadij az anno ugy volt megallapitva hogy a karbantartas megy abbol
az adobol meg ment a felepitese

most ez az 5e szeritnem azert nem ado mert nem kell mindenkinek kotelezoen megfizetnie, azaz pl. egy nograd megyeben ingazo nem kap gyorsforgalmi utat es nem is fizeti meg az extra dijat ezert

Larry Silverstein 2015.01.01. 23:53:39

@cso zsi: A D2 kategóriát nem a magyar tvhozás húzta ki a seggéből, hanem az EU jogharonizáció szülötte.
Az meg ne a kormány hibája legyen már hogy valaki 50 évesen az örökölt kisbusszal akar melóba járni.

Nyugaton amúgy is az a divat, hogy olcsó megvenni a kocsit de drága fenntartani. Mo-n meg olcsó megvenni és (még) olcsó fenntartani. A legtöbb jól kereső országban a benzin drágább, a szerelői óradíjak és a különböző (kötelező) biztosítások, dugódíjak kurva drágák, a paraszt el se tudja képzelni.

Arcade Macho 2015.01.01. 23:54:19

@cso zsi: ja ja jol tolod
gondolom a baratod most hogy raszakadt az orokseg igy csaladot is alapitana es pont abbol az 5e -bol ment volna a Viagra :)))

nyugaton amugy a 10 evesnel regebbi retek dizeleket kitiltjak a varosbol csakszolok...

cso zsi 2015.01.02. 00:17:02

@Larry Silverstein: Mutassatok erre bármilyen "európai" példát.
Sehol nem találok olyat, ahol az egy tonnás Opel Corsa Van dupla árat fizetne, mint az ötüléses verziója.

@Arcade Macho: 40 éves dízel T2? Ne viccelődj már.

cso zsi 2015.01.02. 00:18:17

@Larry Silverstein: Most nézem, ugyanerre a másik helyen sem válaszoltál.

Arcade Macho 2015.01.02. 00:23:10

@cso zsi: bocsika...

az se mehet be, euro2 alatti(katalizator nelkuli) benzines sem

ha vegre kitiltanak masszivan nelunk is, akkor elegedett lennel ugye?

totalnick 2015.01.02. 00:26:23

rohadt unalmas már ez a nyavalygás 5 (azaz öt) ezer forint miatt!!! Persze egy ilyen országban, ahol a 200Ft-os vizitdíj kormányváltó indok lehetett, ne csodálkozzunk. Szánalmas kis prolik hisztije. Képzeld, én is szívok, mert pesti vagyok, és gyakran járok Vácra. Ugyanakkor felfogom, hogy a Pest megyeieken kívül ez mindenkinek jó, mert nekik 43 ezer helyett 5-10 ezer lesz az autópályás ingázás. És amennyiben téged nem hat meg a 30-35 ezer forintos spórolás, akkor másokat miért érdekeljen a te szaros kis ötezer forintod??????

koala kóla 2015.01.02. 00:31:43

@totalnick: vizitdíj hol volt kormányváltó indok?

cso zsi 2015.01.02. 01:13:12

Ahogy elnézem, nincs vége a dilettantizmusnak.
Még "finomítani kell" pár dolgot az áruszállításban is.
blog.rsmdtm.hu/2014/12/januar-1-tol-akar-on-is-ekaer-kotelezett-lehet/

"láma szerint:
2014.12.11 - 20:29

Még egy gondolat az előzőekhez. 200 kg burgonya nettó ára kb. 15 ezer Ft.
Mikor ezt a rendeletet elgondolták, biztos, hogy az volt a cél, hogy ilyen kis összegű árumozgásokat is követni tudjanak?
Hegedüs Sándor szerint:
2014.12.13 - 09:13

Remélem, ez még később finomításra kerül, mivel valóban túl kis tételt is bevon az ellenőrzés alá. Csak jelzem, hogy a tűzifa is kockázatos termék, igaz, ott a határ 500 kg"

bkkzol 2015.01.02. 02:24:06

könny szökött a szemembe. nagy érvágás érte az agglomerációból ingázókat. javaslom, hogy cserélje házát 8.ker rehabilitációs negyedében lévő szép lakásra. Metró, villamos... Csomó pénz megspórol színesebb is lesz az élete!

bekov 2015.01.02. 02:27:11

kölcség... eddig olvastam, erre több időt nem is szabad pazarolni...

kvadrillio 2015.01.02. 02:42:22

Gulyás: lesz ötpárti egyeztetés a gyülekezési törvény módosításáról
lead gulyás
A politikus hangsúlyozta, hogy a Fidesz továbbra is kiáll az alkotmányos alapjogok zavartalan gyakorolhatósága mellett

igen ! GULYÁS RETTEG A TÜNTETŐKTŐL !!!!! :o)))

Gyűrött Papír 2015.01.02. 02:48:03

@lazaraki: Ez a betette a farkas a lábát tipikus esete. Innentől már nem az lesz a kérdés, hogy legyen-e, hanem évről évre mennyivel lehet majd emelni. Költség akkor kicsi csak, ha másnak kell kifizetnie. :)

monddazigazatmar 2015.01.02. 02:51:46

@lionking: Téged most akkor sajnáljon valaki, hogy kint laksz a jó levegőjű Gödön, és van három autód?
Boldogabb lennél, ha súlyadóba, vagy biztosítási adóba csapják hozzá?

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.01.02. 07:32:17

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Baszd meg nem mindenki veszi igénybe az autópályákat 10szer évetnte. Van aki csak egyszer megy fel az autópályára amikor nyaralni megy, bármilyen hihetetlen is ez számodra. Most már viszont megváltoztathatnád a nickedet is, mert ez a jelenlegi egy kicsit lejártnak tűnik a Fidesz lassan 5 éves ámokfutását és folyamatos rablását elnézve.
Ugyan áruld már el, micel taposott így a lelkedbe Fletó, hogy ilyen mély nyomokat hagyott benned.

Punxsutawney Mormota 2015.01.02. 07:34:35

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Ídes egy bahátom! Nézz utána, hogy az első kommunikáció mi vót? Hoty vezírünk megparancsolta vala, hoty az esztendőnyi út bevítelelket 182 millárdra feltornászni méltóztasson a méltóságos Varga pasa. A tervezett cíl bezony ám valami 158 milliárd vót.

Maga ety marha!

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.01.02. 07:55:27

@Sziszifusz @bkkzol: : Sajnos autót sem kizrólag a középosztály használ csak. Mintahogy nem csak a középosztály lakik az aglomerációban sem. Sok keveset kereső dolgozó embernek a napi munkábajáráshoz kell az autó és nem azért, hogy urizáljon. Lásd ezer éves első sorozatú Suzuki tulajdonosokat. Amikor ők kimentek az aglomerációba, akkor ott még olcsón lehetett ingatlanhoz jutni. (kilencvenes évek eleje). Az ingatlan árak később kezdtek emelkedni, amikor igazán divatba jött az aglomerációba való költözés. Nekem is 94-ben lett érdi telkem, rajta gy lepukkant kisházzal, amit hosszú évek alatt sikerült gatyába ráznom. Amikor megvettek, azért a pénzért csak ott lehetett lakásszerű ingatlanhoz jutni. Évekig csk autóval tudtam bejárni BP-re, mert a busszal történő bejutás sajnos nem volt opció a számomra a munkabeosztásom miatt. Szóval ezt gondoljátok át mégegyszer.

károly szántana 2015.01.02. 08:07:17

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Magyarázd el, hogy az, aki évente 2X használta (2014-ig bezárólag) az autópályát, annak miért jobb, hogy pl. fizethet +5000 forintot azért, hogy Sárvárról elmenjen Szombathelyre (kb 20 km)? Ahhoz, hogy a (tényleges) autópályát igénybe tudja venni, ugyanúgy fizetnie kell, mint eddig.
Az egész annak ellenére van így, hogy Hende Cs. még 31-én is MSZP-s hazugságnak mondta, hogy a 86-os fizetős lesz.

károly szántana 2015.01.02. 08:16:01

@porthosz: A megyei matricának akkor lenne értelme, ha figyelembe venné, hogy az adott megyében hány kilométer gyorsforgalmi út vehető vele igénybe. Amíg az M86-os fizetős, addig az M85 nem, de a 8-as út Veszprém környéki és Fejér megyyei szakaszai, melyeknek műszaki paraméterei az M86-éhez kisértetiesen hasonlóak, sem.

nawazzeg 2015.01.02. 09:10:43

@totalnick: ottapont!Vizit díjjat meg inkább hagyjuk...

BiG74 Bodri 2015.01.02. 09:26:51

Fityisz trollok elmentek a bús picsába. A sokadik idióta adót vetik ki ránk, de mi a faszért is picsogunk mi? Miért nem örülünk, hogy ez mellé kapunk stadionokat, új nagybirtokos osztályt és idióta felduzzasztott állami aparátot stb. És igen elmentek a bús picsába, amikor a fityisz előtt ennek a sarcnak a töredékéért ráztátok az öklötöket az utcán, meg elhittétek amikor a jelenleg regnáló arc bemondta nektek, hogy a kormány éppen most taszítja mélyszegénységbe az országot, meg éppen most rabolják ki szegény magyar embereket, most meg pont az ellenkezőjét szajkózzátok. Hát elmentek a bús picsába.
Amúgy meg Boldog Új Évet !

♔bаtyu♔ 2015.01.02. 09:40:07

@The Ghost Wolf: Teljesen egyetértek, a hetes matrica eltüntetése nagy simli, de értelmetlen fideszezni, ugyanis ez szerintem még mindig jobb, mintha pld. minden évben 10-13% körüli mértékben emelik a víz-csatorna, gáz és áramdíjakat.

Azért ezt nem értem, sokan kurvára fel vannak háborodva évi 5000 Ft miatt, miközben ezt 2010 előtt csak a víz-csatorna díjra fizették ki mindössze 3 hónap alatt ráadásul úgy, hogy még elkerülni sem tudták.

Azért érdemes számolgatni és nagyon sokan meglepődnének.

(Írom úgy, hogy én sem helyeslem az M0-s díját, de elvi alapon, hiszen épp az elkerülés miatt épült, ez kb. olyasmi mint ha a napelemeket adóztatnák meg).

♔bаtyu♔ 2015.01.02. 09:42:33

@BiG74: Öcsém, tedd már meg, hogy veszed a 2006-2009 éves vízszámládat, összeadod az éves növekményeket, majd ugyanezt megteszed 2010-2014 között. (Utóbbi nulla lesz, így nincs értelme).

Na ekkor fideszezz, hogy kirabolnak.

csakszolok 2015.01.02. 09:44:02

Csak szólok, hogy én örülök ennek az intézkedésnek, mert éves szinten majdnem 90.000 Ft-ot spórolok.

Két autónk van (személy, furgon), a személykocsival jellemzően BP környékén mozgunk + néha Pozsony (=3 megyei matrica, mert az M1 Veszprém megyei szakaszára nem kell), a furgonnal meg a móri raktárunkba járunk (=2 megyei matrica)

Ha összeszámolom,
eddig volt: 12 hó *2 autó*4750 Ft = 114.000 Ft
most lesz: 3+2 matrica * 5000 Ft = 25.000 Ft

Szóval konkrétan én ennek örülök :)

Kölcség mi? A blogger járjon hejjesírás tanfolyamra!

Gazsi bácsi lótetű 2015.01.02. 10:12:04

@♔bаtyu♔: hát, akkor írd össze az összes jelenlegi rezsidet, amit 2010 márciusában fizettél, beleértve a telefonod, a bankszámlád, és az összes fidess-es adót, aztán vond le belőle a rezsicsökkentés hatását, és a maradékot küldd el nekem. Sok lesz...
Aztán beszélj egy devizahitelessel, hogy 2009-ben mennyi volt a törlesztője, és azóta mennyi lett. Aztán menj el nyaralni külföldre, de előtte válts némi EUR-t. Mennyi az árfolyama most? 268 HUF/EUR, mint amennyivel Bajnai átadta a kormányt? Jaaaaa? Akkor inkább fogd be...

♔bаtyu♔ 2015.01.02. 10:18:51

@Gazsi bácsi lótetű: csak a telefonom 2010-ben 12.000 Ft/hó volt, ma kb. 4500 Ft./hó A megtakarítás éves szinten

A telefonnal lehet "ésszerűsíteni", amit meg is tettem, nyilván mások is.

A devizahiteles pedig azért fizette a dupláját, mert a Ft túlértékelt volt, ennek összes hátrányával együtt. Pillants már rá a 2010-es helyzetre. Infláció, IMF hitel, CDS, gazdaság állapota. Nyilván lehetett volna tartani 260 Ft körül a Ft-ot, csakhogy az a kormány egy évig nem bírta volna ki a helyén.

Szóval inkább te fogd be.

Sziszifusz 2015.01.02. 10:22:38

@lionking: Szórakoztató, ahogy sajnáltatod magad, hogy te is autózol meg a feleséged is, a gyerekek meg a nagy kertben szaladgálnak. Nem tudom, mire gondolsz, amikor az én fajtámról beszélsz, de az is vicces, hogy milyen gyűlölködő vagy, ha valaki nem ugyanazt gondolja, amit te.
A másik, amit szeretek, hogy a középosztálybelieknél sok munka a jólét ára. Én is dolgozom, fizetésből élek, de nem gondolom azt, hogy ettől jobb minőségű ember vagyok, mint az, aki esetleg kevesebbet keres. Jobbak a lehetőségeim, többet kaptam másoktól (szüleimtől), és nem a pénzre gondolok, hanem arra, hogy beszélgettek velem kisgyerekként, taníttattak, kirándulni vittek stb. Ez nem mindenkinek adatik meg. Szóval hányok, mikor valaki úgy csinál, hogy ez az ő érdeme. Valószínűsítem, hogy nem vagy Lázár János nagy barátja, de pont ez a Lázár-féle "az annyit is ér mentalitás" süt a nagyképű és gyűlölködő hozzászólásodból.

♔bаtyu♔ 2015.01.02. 10:32:26

@lionking: B+, te problémázol évi 15.000 Ft-on? Nem fogtechnikus vagy?
"3 autó a családban" Ja és hány kereset?

Elképzelem mekkora trauma lehet neked autópálya-matricát vásárolni.

ostvan2 2015.01.02. 11:24:24

Ezzel az "útdíjjal" 2 bajom van:
Először: úgy sikerült megszerkeszteni, hogy rengeteg hibázási lehetőség van elrejtve. Nagyon könnyű eltéveszteni azt a bizonyos utolsó lehajtót. És mivel ezeken az utakon nem lehet megfordulni, és mivel a díjat nem lehet ott, helyben (pl. mobilról) rendezni, marad a büntetés (pardon: pótdíj). Aztán még én érezzem magamat hülyének. Akárhányszor!
Második: hazugság az az állítás, hogy ez a díj csak alig több, mint 400 Ft/hónap. Mert az emberek egy részének év közben változik az élete (másik megyébe költözik, másik munkahelye lesz, stb akármi). Szóval aki pl. novemberben lesz kénytelen megyei matricát venni, annak 2500 Ft/hónap lesz az átlagköltsége.

cso zsi 2015.01.02. 11:30:56

@csakszolok:
"Ha összeszámolom,
eddig volt: 12 hó *2 autó*4750 Ft = 114.000 Ft
most lesz: 3+2 matrica * 5000 Ft = 25.000 Ft

Szóval konkrétan én ennek örülök :)"

Ne örülj annyira, a furgonjaid dupla árat fizetnek.
Na most matekozz.

cso zsi 2015.01.02. 11:34:25

@csakszolok: M1 Veszprémben? Nagyon eltévedtél.

Földi Bence 2015.01.02. 12:00:46

@lazaraki: hupszi, kössz, javítottam :)

csakszolok 2015.01.02. 12:01:39

@cso zsi:
Bocsi, Fejér, de érdemben nem változtat semmit.
Bp-Pozsony viszonylatban 3 matrica kell, Pest, KomáromEsztergom és Győr Moson Sopron. Fejér megyének az északi sarkát érinti.

www.kormany.hu/download/1/36/30000/Fejer_megye.pdf

csakszolok 2015.01.02. 12:02:14

@cso zsi:
Ezt te hol olvastad? D1 kategória, max 3,5 T, ugyan az mint a személyautó

Krisz11 2015.01.02. 12:14:47

Hülyeség ez a mindig a kisember jár rosszul sírbékolás. Ha az utóbbi 20 évben mindig a csóró kisember járt volna rosszul, már nem is léteznének.
A kocsival járó munkával rendelkező "kisember" ma már amúgy is a társadalom felső rétege, figyelembe véve a 4 milliós mélyszegény réteget. Nem csodálkoznék, ha legközelebb a szocialisták programja a "kisember" mint újkori burzsujok kifosztása lenne.

cso zsi 2015.01.02. 12:30:00

@csakszolok: "Két autónk van (személy, furgon), a személykocsival jellemzően BP környékén mozgunk + néha Pozsony (=3 megyei matrica, mert az M1 Fejér megyei szakaszára nem kell), a furgonnal meg a móri raktárunkba járunk (=2 megyei matrica)"
M1 Budapest - Pozsony:
Pest-Fejér-K.E-Gy.S.
ugyanis Bicske az Fejérben van.

cogito..sum 2015.01.02. 12:54:27

Ezt a török hodoltsàg idejèn ugy hivtàk SARC!!

zavi 2015.01.02. 12:54:28

Csak szólok, hogy '90-ben azért jöttünk le a hidakról, mert az ígéret szerint az ÜZEMANYAGOK árába beépítik a SÚLYADÓT-AUTÓPÁLYA DÍJAT-KÖTELEZŐ FELELŐSSÉG BIZTOSÍTÁST-PARKOLÁSI DÍJAT---ezeket gondolom már kivették a 100 forintos benzinárból!!!!----:-)vagy senkinek nincs középtávú memóriája???

cogito..sum 2015.01.02. 12:56:01

Röviden ugy hivjàk SARC!!!!

Szputya 2015.01.02. 13:09:00

@aachi2: Pont ezt akartam én is kérdezni. :P

Leone_510 2015.01.02. 13:16:17

egyétek fideszesek amíg tehetitek mert három év múlva fidesz-buktát ehettek, pedig jobbos vagyok még x-et is kaptak tőlem amikor kellett, de már unom ezt az ámokfutást tőlük

Tiborpapa 2015.01.02. 13:16:30

Nem baj, a vizitdíj eltörléséért vívott harcban a Fidesz óriási győzelmének köszönhetően ma már sokkal jobban élünk, mint élhetnénk. Az a 300 forint, ami évenként max. 6000 lett volna, alaposan tönkre tette volna a magyarság életét. Ahhoz képest ez a sok bevezetett adó, járulék, hozzájárulás és egyéb díj semmiség. Örömmel ürítem zsebeim kormányunk egészségére! Éljen! Hurrá! Hajrá!

cso zsi 2015.01.02. 13:17:19

@aachi2: Továbbra sem értem, mit akartok a vizitdíjjal.
Minden kormány megpróbált még kérni valamiért, amit már kifizettünk.
Nem vagyok pártfüggő, választás híján a "kisebb rossz" lehetősége marad.

TB-t, eü-hozzájárulást vonnak a bérünkből évtizedek óta.
Ettől volt "ingyenes" az egészségügy, bár boríték nélkül nem jutottál messzire. Akkor sem, azóta sem.
A vizitdíj az a gyalogosoktól szedett parkolódíj volt.
De mi lett volna a valódi célja?
Mára mi történt? Megszűnt a béredből vont díjak utáni ellátás. Már az is csak egy adó, és nem kapsz érte semmit. Ugye rémlik, ki rendelkezett így?
Az rémlik hogy 10 éve ugyanez a bagázs fizetőkapukat tett a pályákra, díjemeléssel?
Az rémlik, hogy megszüntették a 4 napos matricát?

Ha egy rendelkezés szar, akkor mindegy ki hozta, az szar marad.

midnight coder 2015.01.02. 13:31:14

Aki csak pár megyén keresztül közlekedik rendszeresen autópályán, az nagyon jól jár, Pl. ha valaki Heves megyéből jár fel Pestre, az megússza évi 10 ezer forinttal az eddigi éves autó pályamatricával szemben. Ez sok-sok ingázónak áldás. Soknak meg nem, akik eddig ingyen használták a körgyűrűt, azok most fizethetnek kemény évi 5 ezret.
A vidékiek most kicsit jobban jártak, a város környékén lakó, általában tehetősebb polgárok pedig kevésbé.

midnight coder 2015.01.02. 13:34:04

@cso zsi: A vizitdíjjal nem váltottad ki a borítékot. Az csak ráadás volt. De igazából nem is a 300 forintról volt akkor már a szó, hanem az istenadta nép üzente Fletóéknak amit anno Horn Gábor igen frappánsan megfogalmazott.

cso zsi 2015.01.02. 13:37:53

@midnight coder: Még mindig nem tudtam meg, hogy mire akarták szedni a vizitdíjat. Elméletileg valamit kellett volna érte nyújtani. Vagy nem?

@Larry Silverstein: Innen sem kaptam választ érdemben.

KUHULIN 2015.01.02. 13:38:04

@Tiborpapa: Köcsög proli, fingod sincs miért vezették be a vizitdíjat!

panelburzsuj 2015.01.02. 13:38:29

@midnight coder:
"vidékiek most kicsit jobban jártak, a város környékén lakó, általában tehetősebb polgárok pedig kevésbé"

Kiállhatnál ezzel a magyarázattal a kaposvári elkerülőre.

Vagy még inkább az elkerülő két végpontját a városon keresztül összekötő főút zebráihoz. Ott egyszerre magyarázhatnád a helyiérdekű gyalogoknak és a környékbeli autósoknak, hogy miért jobb minkét félnek a város sűrűjében.

Szöllősi Attila 2015.01.02. 13:56:36

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Azt magyarázd már el te agyhalott gipszkacsa, hogy az aki pl Dunavecsén lakik az hogy jár jobban? Eddig 0 Ft volt a Pentele híd használata, most évi 10.000 Ft. Akkor most azt akarod nekem megmagyarázni, hogy a 10.000 kisebb mint a 0, vagy hogy Te agyatlan állatja az Istennek te???

roland2366 2015.01.02. 14:00:36

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

mesélj nekem ha vasmegyéből a két gyermekemet illeve unukáimat szeretném meglátogatni egyik pest megye másik fejér megye.

Előreis köszönöm ha olcsobbat ajánlasz!

Várom a kedves vezetőd ajánlatát kérdezd meg tőle légyszives.

Szöllősi Attila 2015.01.02. 14:09:09

@♔bаtyu♔: Pillants már a mai EUR/huf árfolyamra hülye gyerek:-) Elmondanám, hogy a devizahitelek a Fideszes elvtársaid miatt szálltak el, ugyanis elég volt Matolcsynak elröfögni valami égbekiáltó állatságot és máris 5%-al kevesebbet ért a forint az euróhoz és a frankhoz képest. Na most képzeld el, hogy a devizában felvett hitel törlesztő részlete függ a az adott deviza/forint árfolyamától. Tudom, hogy nem érted, hisz Fideszes vagy, tehát alapvetően ostobább mint egy átlag ember, de azért próbáld meg elképzelni:-) Szerintem jobban jársz ha hallgatsz és nem égeted magad védhetetlen dolgok melletti érvelési kísérlettel. Ha ez nem megy, délután 17 órakor indul a transzszibériai expressz , még elcsíped aztán meg ne állj Jakutszkig:-)

Tiborpapa 2015.01.02. 14:09:13

@KUHULIN: Kedves "barátom". Bizonyára te majd felvilágosítod szerény személyem erről. Vajon miért megy sok ember feleslegesen orvoshoz, rabolva az igazán beteg emberektől az időt, vagy miért használják sokan a mentőt taxizásra, ami miatt szidjuk a mentősöket, ha nem érnek a helyszínre időben, vagy a körzeti orvosok miért nem tudják fejleszteni a rendelőjüket, vagy miért nem jut pénz több asszisztensre, vagy esetleg miért kell várni annyit egy vizsgálatra, műtétre?! Stb.
Egyébként meg boldog új évet! Rád fér!

Sobo 2015.01.02. 14:23:57

@peter götz: ...azt h járhatsz a dobozoddal. Ahány dobozod van annyiszor a sok aproság.

KUHULIN 2015.01.02. 14:39:13

@Tiborpapa: Legyen elég annyi, hogy nekem is jó lenne, ha csak azt a 300 Ft. kéne fizetnem (évente max. 1x) és TB hozzájárulást nem, mint ahogy azt sokan tették, mivel nem tudott egy olyan listát produkálni a TB, hogy kik és mennyit fizetnek...

ecover 2015.01.02. 14:39:46

Érdekes, hogy amikor megálltok a svájci határon és a szolga szó nélkül beragasztja a matricát az ellen még senki nem blogolt, hogy ez aztán gyűlöletbeszéd. Vagy még ennél is több.

Szöllősi Attila 2015.01.02. 15:02:49

@ecover: Svájc??? Na ne hülyéskedj ember, hát hol vagyunk mi Svájchoz képest? Ott egy átlag melós keres 6-700 ezer forintnak megfelelő összeget. Ha itt is ennyi lenne az átlagbér a csoffadt farkú 100 éves aszott majmot se érdekelné ez az "útdíj".Csakhogy ez nem Svájc, hanem egy romlott, korrupt kis szarfészek:-( Hála a Fityisszes elvtársaknak

Rwindx 2015.01.02. 15:10:01

Nem mintha egyetértenék az M0 illetve a bevezetők fizetőssé tételével, de a "Lehetetlenné, vagy igen költségessé teszi a Pesttől északra fekvő agglomerációban élők számára a közlekedést." mondat ökörség.

Ha valaki mondjuk Göd-ről jár be (direkt nem Vácot írtam), az napi 50km táv a belvárosig. Havi 20 munkanappal számolva: 1000km, egy évben az 12000km. 6L fogyasztású autóval az a jelenlegi benzinárakon is 250.000Ft/év, ami azt jelenti hogy 2%-al emelkedik neki a közlekedés költsége. Aki közelebbről jár be, annak valamivel több, aki messzebről, annak valamivel kevesebbel nő.

A 2-4% növekedés nem teszi lehetetlenné a bejárást, vagy akinek igen, annak eddig is lehetetlen volt bejárni.

Pop40 2015.01.02. 15:29:39

@Sziszifusz: "JA, hát ha úgy vagy vele, hogy minden szar válogatás nélkül, amit ez a kormány csinál, akkor télleg, akkor ez is szar."

Azért élmény látni, hogy fideszék seggnyalóinak még az új adók is isteniek, ha azt az imádott maffiakúrmányuk vezeti be. :-DD

cso zsi 2015.01.02. 15:30:10

@Rwindx: Nem akarod érteni, ugye?
Nem EZZEL az 5000 (10000 (+5000))-rel van a baja a bejárónak, hanem azzal, hogy ez már a sokadik lehúzás.

Pop40 2015.01.02. 15:32:59

@poszt

"Jól átgondoltátok ezt, srácok, ott a Lendvai utcában?"

Micsoda kérdés. Fideszék egész működése arról szól, hogy mindent nagyon jól átgondolnak.

És még véletlenül sem arról, hogy lopnak mindent, amit csak érnek.

Sziszifusz 2015.01.02. 15:36:02

@Pop40: Csak így tovább, árnyaltan!

Oxy 2015.01.02. 15:39:07

Szálazzuk szét ezeket e dolgokat. Mert
1) újonnan fizetős szakaszok
2) megyei matrica
az két külön intézkedés, egymástól függetlenül is bevezethető lett volna.
Az összefüggés annyi, hogy akik (1)-et rendszeresen használják, most megússzák (2)-vel.
Az, hogy az elkerülő utaknak, szakaszoknak nem kéne fizetősöknek lenni, sztem elvi kérdés (-ként is lehetne kezelendő), és nagyon kérdéses, hogy át volt-e ez gondolva.
Matricát eddig azok fizettek, akik hosszabb utat tettek meg, úgy már megérte az időnyereség miatt. Esetleg még azok, akik rövidebb utat tettek meg, de rendszeresen, viszont a hagyományos utakon az eljutás sokkal lassabb volt.
Most az ilyeneknek kedvezve lesz, és ugyanez vár a Bp. környékiekre.
Akik rendszeres úthasználat esetén valszeg megveszik a Pest megyei évest. Főleg munkába járók, mert ők sietnek, de talán a város környéki szupermarketekben rendszeresen vásárlók is.
Rendszeresen pedig mit veszünk? Főleg kaját, mosószert... De aki nem jár szupermarketben, de alkalmasint bútort akar venni, és pl. a KIKÁ-ba megy sokévente 1×, az is fizetni fog? Bolond lesz. Ráér, nem siet. Na ők fogják majd a belterületi hagyományos utakat telefüstölni, és a dugókban araszolni.
Az lesz a gáz, ha egy-egy napon jó sok összejön ezekből!
*
Persze én is rinyálhatnék, hogy munkábajárásból kifolyólag kényszerautós vagyok, fizetek hav 60ezret benzinre, és akkor még plusz fizetnivaló (ha a LEGGYORSABB útvonalon akarok járni), de igaz: inkább a biztosítási adó miatt kellene pampognom - habár az kilométerfüggetlen.

Oxy 2015.01.02. 15:45:47

@cso zsi: Ott a pont!
Mert jövőre, vagy pár év múlva kitalálhatják, hogy minimum "2 tetszőlegesen választott megye" dupla díjért. Ésígytovább.

jet set 2015.01.02. 15:47:45

A kisembernek nincs autója. Ha pedig van, akkor az évi 500ezerbe belefér a +5ezer.

jet set 2015.01.02. 15:49:26

@Szöllősi Attila: És a jóisten adta rá a pénzt?

cso zsi 2015.01.02. 16:17:07

@jet set: Akkor neked, külön, szép szájbarágósan.
Agglosoknak a bejáráshoz nem kellett, fővárosinak a nagyáruházba menéshez (havi 1-2 alkalom) nem kellett.
Ha csak erre kellett a gépjármű.
De most fővárosi, bevezető szakaszok is fizetősbe kerültek, azaz páran már a városban való közlekedésért is vagy fizetnek, vagy másfelé mennek.
Tetéződik, hogy a mikrobuszok átkerültek egy speckó, dupla díjas kategóriába, tehát ha 7-nél több ülésre van vizsgáztatva a gép (mert 8, vagy 9 gyárilag), akkor egy megye 10000. A furgonok (3,5t alatt, mint a mikrobuszok) szintén.
A furgon nem csak a ponyvás kisteher, hanem Opel Corsa, Ford Fiesta, és hasonló, "nagy tömegű nehézgépjárművek". Megyénként 10000-ért.
Ha ezek valamelyikére utánfutót kötsz, az megyénként 5000.

Hét főnél kisebb kapacitású autó mögé ingyen kötsz pótot.

Azaz: a villanyszerelő/szobafestő a kétüléses kisteherrel, létraszállító pótossal drágábban jár, mint a luxusautó lószállítóval, vagy hajóval.

Mert "belefér".

Szöllősi Attila 2015.01.02. 16:29:05

@jet set: Nem fér bele!! Milyen alapon férne bele?? Persze Selmeczi elvtársnő óta tudjuk: mert csak!
Ilyen alapon a levegővételt is tényleg meg lehetne adóztatni. Ki kéne rátok Fidesz szavazókra találni egy olyan adónemet, mely csak titeket érint és akkor abból simán lehetne finanszírozni az ilyen útdíjhoz hasonló marhaságokat:-) Minek és leginkább milyen alapon fizessek? Nem elég az adóm? Azért, hogy Szíjjgyártó Petyának meg Rogán Antikának nagyobb villája legyen? Vagy a Lölő újabb sertéstelepet akar nyitni?

Pop40 2015.01.02. 16:47:57

@Sziszifusz: Nincs ezen mit árnyalni. A szekták a vakhitről szólnak, nem az árnyalatokról.

Rwindx 2015.01.02. 17:00:53

@cso zsi: Szerintem te nem érted, hogy mire reagáltam.

lionking 2015.01.02. 20:38:44

@♔bаtyu♔: tudom hogy pártod remek trollja vagy de azért megpróbálom megértetni veled
1 én autóval dolgozom munkámhoz kell. tehát ez egyszer az 1
2. feleség autója a legközelebbi buszmegálló 1100 méter az iskola ahová az unokám jár 2300 méter (gyerek nem vezet) oda pl el kell vinni, és a bevásárláshoz sem biztos hogy jó a kézben szatyor és a kb legközelebbi NEM CBA 2700 méter
és még a munkához is kell
3 gyerek - a másik - autója az meg az övé saját pénzéből vette abból tankol abból finanszírozza majd ezt az idiótaságot is mint megyei matrica.

de ettől még a mi családunkban ez 15000 ft költség.

lionking 2015.01.02. 20:40:26

@Sziszifusz: de örülj mert ez csak neked szólt nem pedig általában :)

lionking 2015.01.02. 20:41:08

@monddazigazatmar: lásd picit feljebb a választ

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.01.03. 07:37:03

@♔bаtyu♔: Ne gyere itt a rezsicsökkentésses balfazságokkal. amikor minden józanul gondolkodó ember tisztában van azzal, hogy a rezsicsökkentés csak arra jó, hogy az ilyen faszokat megetessen, mint te! Az áram és a gáz áta adott a nemzetközi piacokon, azok alá menni, megpróbálni meglehet, de hosszú távú hatása ugyanaz amibe az egész előző rendszer (kádárizmus, szocializmus, kommunizmus, kinek hogy tetszik) belebukott. De ti azért örüljetek a rezsicsökkentésnek, és ne hallgassatok a közgazdászok figyelmeztetéseire. A gyorsforgalmi utak "jóárasítása" viszont eleve egy elbaszott idióta baromság, ami nem más, minzót egy újabb sarc.

Arcade Macho 2015.01.05. 00:43:57

@lionking: figyeljel oda kedves fillerrel kekszualizalo aggloskam nehogy most barmelyik autodban a harom kozul gajra menjen a teli fagyokban az akksi mert az 4 autora levo magyai matrica araba fajna, amit mar regen elkoltottel szivgyogyszerre / viagrara
süti beállítások módosítása