benyóblog

[Kincses Kolozsvár]: 02. Benyomásaim Lucian Blagáról

2011. november 09. 16:06 - benyó

Forrás: clujtravel.com
A második napom egész jól indult Kolozsváron, amint előző posztomban is említettem, aludtam egy nagyot (úgy 10 órát), és egy verőfényes reggelre ébredtem. A mai nap projektje a Lucian Blaga könyvtár rendszerének kipróbálása volt, mondanom sem kell, ez sem ment teljesen zökkenőmentesen, de egész jól megoldottam.

Kolozsváron gyönyörű az idő a napokban, tegnap volt pár óra, amikor a kabátot is nyugodtan ledobhatták a merészebb emberek, rajtam pulcsi-zakó kombó volt néhány órán keresztül. Ma is így mentem 10-re a Corso nevű kávézóba, mert István írt sms-t, hogy reggel hívták otthonról, és pár adminisztratív dolgot el kell intéznie a könyvtárazás előtt. Ittunk egy kávét, átnéztem az e-mailjeim, közöltem a korábban nagyrészt megírt blogposztot, aztán eljöttünk a könyvtárba.
Érdekes itt a rendszer, annyi szent. A ruhatárnál mindent le kell adni, csak egy „Lucian Blaga” Központi Egyetemi Könyvtár feliratú átlátszó zacskóban lehet behozni a cuccost – többek közt a laptopot, a poszt nagy részét is itt írom. Utána a központi olvasóterem előtt ki kell tölteni egy kis papirost, amin fel kell tüntetni az adataimat, valamint a könyv adatait, ennek alapján hozzák majd a helyemre a könyvet. Tehát itt nem önkiszolgáló rendszer működik, mint mondjuk a Szabó Ervinben, hanem munkájuk is van a könyvtárosoknak: a később az olvasójegyemet odaadva megkapott kis kártyán jelzett helyemre viszik majd a kiválasztott könyve(ke)t.
Mondanom sem kell, kisebb bonyodalmat okoztam a könyvtárosoknak, hiszen az egyik kinézett könyvnél (amúgy: még mindig működik a régi papír alapú katalógus, valamint van internetes verzió is) nem találtam az ún. Cota-t, ami nagyjából a könyvtári számot jelentheti. Angolul kértem segítséget, és mint kiderült az volt a probléma, hogy nem a Központi Könyvtárban van a könyv elhelyezve, hanem a Politikai Részlegnél (Ştiinţe Politice – remélem legalább nagyjából jól értelmezem a dolgot), egy kis térképet rajzolva el is magyarázták nekem, hogy az Operához közel, a Traian Moşoiu utca sarkán. No ez majd egy másik nap projektje lesz, úgy érzem.
Közben ki is hozták nekem Bakk Miklós: Politikai közösség és identitás c. könyvét, úgyhogy gyorsan bele is vetem magam.
---
Néhány óra könyvtárazás után hazajöttem, elkezdtem nézni a Thor c. filmet, amikor betoppant Patrik, a szobatársam. Mint kiderült, szegedi kommszakos hallgató, aki 3 hétig áthallgat Kolozsváron. A tegnap estéje kicsit hosszúra sikerült, a mentoránál aludt végül, ezért nem találkoztunk eddig, de rendes arcnak tűnik, nem lesz itt gond :)
---
Szobatársam este ismét elment kicsit iszogatni, én pedig próbáltam netet kreálni, mert kölcsönadta a gépét és kábelét. Mint kiderült, a gépemre nincs telepítve a kábelolvasó segédprogramja (ethernet controller driver), keresgéltem a neten, a gyártó honlapján még ki lehet listázni a típus szerint, hogy milyen segédprogramok vannak, éppen csak a fájl-t nem lehet letölteni a szerverről, mert már nincs fenn. Máshol azonban találtam, de a tömörített fájl sérült, úgyhogy a kollégiumi netezésem még nem megoldott - úgyhogy az ígért skype-os webkamerás beszélgetések bizonytalan ideig váratnak magukra.

Ittlétem harmadik napján délben találkoztam Tamással és Istvánnal Mátyásnál, Tamás pedig elvitt minket a BBTE pénzügyi osztályára, ahol megkaptuk az ösztöndíjat. Szép kis summa, elég kell legyen kajára :) Utána Istvánnal elmentünk a Bulgakovba ebédelni, kolozsvári tartózkodásom alatt először ettem meleg kaját, egy tányér finom csülkös bablevest hagymával, mindössze nyolc lejért (kb 560 ft) - Mami: a tiéd klasszisokkal jobb :). Utána elugrottunk a Kauflandba bevásárolni, majd megmutattuk egymásnak a szállásunkat - mondanom sem kell, a tanári "szálloda" klasszisokkal jobb :D. István gépén, még a Bulgakovban szedtem még egy verziót a driverből a géphez, de ez is ugyanúgy sérült volt, úgyhogy végső elkeseredésemben (és mert a Mos Maiorumra meg kell írjak egy cikket) eljöttem a Corsóba netezni. Nagyjából így állunk most, kíváncsi leszek, hogy sikerül-e majd megoldani a problémát.
Holnap, ha minden jól megy, találkozom Tamással, talán egy órájára is beülök, pénteken Istvánnal tervezünk valamit estére, szombaton vagy vasárnap pedig töriórával egybekötött városnézésünk lesz hármasban. Jut eszembe, pénteken a belga nagykövet tart angolul egy előadást, igyekszem ott lenni, sőt, ha olyan, akkor tudósítást kreálni belőle a CampusOnline-nak :) No, mára ennyi!

(Képek pedig azért nincsenek, mert elfelejtettem feltenni őket a gépre, pedig tegnap gyönyörű naplementénk volt...)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://benyo.blog.hu/api/trackback/id/tr464878675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása