benyóblog

[Kincses Kolozsvár]: 04. Új diplomácia, Occupy Cluj, forralt bor

2011. november 13. 15:06 - benyó

Előző bejegyzésem ott ért véget, hogy elindultam a belga nagykövet előadására. Nos, Philippe Beke előadásánál százszor jobbakat is hallottam már, de azért egy cikk majd lesz belőle a CampusOnline-on. A nap vége azért elég mozgalmasra sikeredett, ugyanis részt vettem az Occupy Mozgalom egy sajátos helyi mutációjának flashmobján, majd egy nagyon jó beszélgetésen a Bulgakovban.

A nagykövet előadásáról így utólag csak annyit, hogy nem igazán volt összeszedett a mondandója. Új diplomácia címmel tartott egy rendhagyó tanórát a BBTE Történeti Intézetének dísztermében (a székek azért irigylésre méltóak voltak nah), de igazából semmit nem tudtunk meg arról, hogy miért lenne ez új diplomácia, inkább csak átalakuló vagy alkalmazkadó diplomáciának nevezném. Na mindegy, azért tapasztalatnak megfelelt :)


Utána hazaszaladtam, majd nem sokkal később visszatértem, mert Istvánnal megbeszéltük, hogy este beülünk a Bulgakovba Fodor Jánossal és Kerekes Tímeával, akik a BBTE történelmen MA és PhD-hallgatók. Előtte azonban még gondoltam elnézek arra a flashmobra, ami a hétfői esemény folytatása volt, s a Krónika c. napilapban olvashattam róla. Az Occupy Cluj for Rosia Montana (Foglald el Kolozsvárt Verespatakért) rendezvényén a résztvevők Kolozsvár főterén egy szőlőcukrot vettek be (ami ciántablettát jelképezett és két maszkos [Băsescu és Kelemen Hunor] lány osztott ki), majd elterültek a földön és három percig egy gyertyát/mécsest helyeztek mellkasukra, majd a végén szétszéledt a társaság. Kaptam matricát, fel is csaptam a laptopra :) Egyébként készítettem videót az eseményről, íme:


(Még az esemény előtt készítettem néhány fényképet az éjszakai Kolozsvárról, valamint egy videót a főtérről, ezekkel illusztrálom a posztot.)


Ezek után battyogtam át a Bulgakovba, ahol egy sűrű forrócsokival kezdtem Ötvös Csöpivel (valójában inkább puding volt, mindegy :D), majd befutott János, itteni MA-hallgató, később pedig Timi a férjével, Karesszal (aki egyébként informatikát tanít a BBTE-n). Nagyon jó beszélgetés kerekedett belőle, az egyik legjobb élményem volt itt Kolozsváron. Némi forralt bor megtette hatását, és teljesen őszintén beszéltünk politikáról, közéletről, világmegváltó tervekről, oktatási rendszerbéli különbségekről, stb. Végül olyan háromnegyed három felé bontottunk asztalt, s elmentünk haza aludni.

A Bulgakov kívülről
Másnap egykor keltem, s olvastam Tamás sms-ét, hogy a vasárnapi városnézés családi elfoglaltsága miatt el lesz halasztva. Sebaj, végül Istvánnal találkoztunk négykor a szállásánálés sétáltunk egy nagyot. Megmutatta a Bolyai-parkot, a Szamos-partot, az új CFR-stadiont, a Sétateret, majd egy Corsónál jóval olcsóbb kávézót. Később felmentünk a Kauflandba, és egészen végig egy jó beszélgetést folytattunk családról, politikáról, még a szerelem is szóba került :D Aztán hazatértünk, végre hosszan webkamerázhattam a barátnőmmel :)
Ma pedig délelőtt kitakarítottam (sikerült a Kauflandban megtalálni a kéziseprűket :D), aztán megírtam a belga nagykövetes cikket és lejöttem a Corsóba találkozni Istvánnal, innen írtam a posztot.
Holnap elvileg találkoznom kéne Tamással, meg ideje bevetnem magam a könyvtárba is, meglátjuk hogy alakul! :)


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://benyo.blog.hu/api/trackback/id/tr784878677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása