Már egy ideje a piacon van a Szentkirályi nemzeti kólája, az Aqua Elixis. Kipróbáltuk, meglehetősen addiktív.
A dizájn egyértelműen a Harcos nevezetű, radikális fiatalok körében kedvelt ruházati márka logójára hajaz. A nemzeti kóla elsősorban vörös színű csomagolásán (és az egyliteres flakonon) népművészeti motívumok futnak körbe, emellett a Szentkirályi emblémája, a Szent Korona is megtalálható a csomagoláson.
Az ital színe kevésbé sötét, mint a Coca-Cola, vagy a Pepsi, ráadásul mind illatban, mind ízben eltér nagytestvéreitől. A nemzet üdítőitalába beleszagolva igencsak meglepődtünk, ugyanis a régi időkből felrémlett az egykor kétpofára magunkba tömött kólaízű gumicukrok illata, majd az íze is, némi mozgást előidézve gyomortájékon. Érezni lehetett ugyanakkor, amit a csomagolás is hirdet: 31-féle gyógynövénnyel készült ugyanis az Aqua Elixis.
Éppen ezért úgy hittük, hogy a Kofolához hasonlatos ízzel fogunk találkozni, amikor a nedű az ajkunkhoz ér. Nos, a kultikus szlovák ital hazai rajongóit el kell keserítenünk, sajnos az Aqua Elixis nem képes visszaadni azt az ízélményt, mint szlovák nagytestvére. Ezzel szemben egy, az elején igencsak nehezen megszokható gumicukor-ízt kapunk. Ám az mindenképp előnyös, hogy a kólák többségével ellentétben nem ragadt annyira a szánk az Elixistől, valamint nem marta annyira a fogzománcunkat.
Míg iszogattuk az egy liter löttyöt, egyre inkább azt vettük észre magunkon, hogy ízlik a nedű, és szeretnénk még. Nyilván ez a legtöbb üdítőre igaz, de az is tény, hogy egy fokkal talán finomabb és jobb (ráadásul magyar), mint az Aldiban és Lidl-ben is kapható márkátlan kólaízű italok. Más kérdés, hogy egyáltalán nem pörgetett minket fel az Aqua Elixis, de ezt ma már egy kólától nem lehet elvárni sajnos, elvégre az energiaitalok korában élünk.