benyóblog

Hipsztergyerek Malmőben – az esélytelenek nyugalmával

2013. március 04. 09:44 - Földi Bence

byalex1.jpg

Egy kötött sapkás, szakállas, vastagkeretes szemüvegben a világra magasról tevő, azaz „átlagos” hipsztergyereket küldünk Malmőbe, hogy megnyerje az Eurovíziós Dalfesztivált. Amire egyébként nincs esélye – nem azért, mert hipszter, hanem azért, mert magyar.

Március 2-án az M1 A Dal című műsorának döntőjében kiderült, hogy Magyarországot ByeAlex fogja képviselni az Eurovíziós Dalfesztiválon a svédországi Malmö városában. Méghozzá a közönség akaratából, akik folyamatosan nyomták előre szavazataikkal a dalszerzőt. ByeAlexnek olyan kertévés „ászokkal” kellett megküzdenie, mint az amúgy jó hangú, de nem a legjobb dallal induló Radics Gigi, a tökéletesen átlagos Vastag Tamás, vagy a hendikepjére rájátszó Agárdi Szilvia-Pál Dénes kettős. Végül a győztes pontosan azért tudott nyerni, mert annyira eltért a cukormázas-tehetségkutatós tucatelőadók tucatdalaitól, de azért érdemes belátni, hogy a szövegen kívül – amelyben ByeAlex szerint nagy szerepe volt filozófia-tanulmányainak – a Kedvesem című dal is unalmas.

Viszont az pozitívum,

byeic.jpghogy a győztes dalszerző helyén kezeli az egész helyzetet: tudja, hogy esélye sincs Svédországban. ByeAlex nagyjából jól érzi, hogy fölösleges a ráerőltetni kívánt jól megszokott konvenciókat elfogadnia: A Dalban aratott győzelme után például bejelentette, hogy magyarul fog „énekelni” a malmői megmérettetésen, ahol valószínűleg a többség az angolt preferálja majd. Mindazonáltal érdemes leszögezni, hogy nem amiatt esélytelen, mert magyarul akar énekelni, vagy azért, mert hipszter. Hanem azért, mert magyar.

Az Eurovíziós Dalfesztivál mára már nem a dalokról szól (bár kérdéses, mikor voltak azok utoljára a középpontban), hanem arról, hogy ki tud meglepő show-műsort prezentálni a színpadon. Nem véletlen, hogy tavaly az orosz nagymamakórus milyen jól szerepelt, ahogy az sem, hogy 2007-ben egy ezüst ruhás ukrán transzvesztita tökéletesen összefüggéstelen dalszövegű parti-nótájával majdnem nyerni tudott, miként a Lordi 2006-os győzelmében is nagy szerepe lehetett a nézők meghökkentésének.

Magyarországnak viszont nemcsak azért nincs sok esélye egy ilyen vetélkedőn, mert nem képesek előadóink igazán bolond produkcióval előrukkolni, hanem azért, mert a jelenlegi szavazási rendszerben az egyes európai nemzetek szimpátiaszavazása zajlik. A skandinávok, mediterrán népek és legfőképpen a szlávok alkotnak komoly szavazói blokkokat az Eurovízión, nem véletlen, hogy mostanában szinte csak ezen területekről kerülnek ki a győztesek.

Éppen ezért meglepő,

hogy a közszolgálati média még mindig azzal az illúzióval „hergeli” az ország lakosságát, hogy márpedig ha elég ügyesek vagyunk, akkor megnyerhetjük ezt a „dalversenyt”. Emiatt lebonyolítottak egy komplett válogatóműsort – hogy kiválasszák a nagy álom beteljesítésére képes dalt. A műsort egyébként már önmagában a zsűri Rúzsa Magdin kívüli összes tagja nevetségessé tette, főleg a „lecsúszott bajszú” Csiszár.

Emellett képesek kicsengetni az MTVA-nál 157 ezer frankot, azaz 37 millió forintot nevezési díj gyanánt, amihez még a szállásdíj, utazási díj és egyéb járulékos költségek is hozzáadódnak. Ehhez képest a bevételi oldalon a különféle merchandising-tevékenységből befolyó összeg kevesebb, mint harmada a nevezési díjnak.

Értem én, hogy bizonyos fejesek

gceur.jpgországimázs-építés szempontjából rendkívül fontosnak találják, hogy részt vegyünk egy ilyen összeurópai mustrán, de ezt két okból tartom problémásnak. Egyrészt azért, mert sokba kerül. A válság közepén – hozzánk hasonlóan – nem túl jól teljesítő országok (pl. Portugália, Szlovákia, Törökország) anyagi okokra hivatkozva inkább távol maradnak az Eurovíziós Dalfesztiváltól, és nem biztos, hogy van értelme nekünk is részt venni, ha nem vagyunk képesek meghökkentőt alkotni. Másrészt pedig, ha valóban országimázs-építés miatt tartják fontosnak a részvételt, akkor a magyar zenei élet színe-javát, vagy autentikus magyar zenét modern hangzásvilággal ötvözni képes előadót kellene kiküldeni ilyen eseményre. Volt már egyébként ilyenre is példa, a Nox 2005-ben vett részt az Eurovízión (7 év után először képviselte valaki Magyarországot), a Forogj világ! című dallal kilencedikek lettek.

Amíg azonban a jelenlegi szavazási rendszer van érvényben,

addig nem érdemes győzelemről ábrándozni, így jó eséllyel ByeAlex sem fogja megrengetni Európa zenei világát (nah jó, valószínűleg a Dalfesztivál győztese sem). Magyarországnak éppen ezért komolyan el kellene gondolkodnia kollektíve azon, hogy érdemes-e ilyen komolyan venni ezt a versenyt, érdemes-e ennyi pénzt beleölni egy eleve sikertelenségre ítélt projektbe.

A poszt másodközlés, elsőként a CampusOnline nevű független hallgatói multimédiás portálon jelent meg.

UPDATE: Az észteknél például volt a nemzeti döntőben ilyen induló idén. Na ez meghökkentő.

135 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://benyo.blog.hu/api/trackback/id/tr545115730

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A közönségkedvenc filozófus 2013.03.05. 14:52:48

És most dicsérni fogom az m1-et. A tavalyi borzalomról szóló posztomat ezekkel a mondatokkal fejeztem be: Valahogy a köztévének politikai kurzustól függetlenül nem megy ez showműsorba ágyazott keresgélés. Talán a jövőben nem kéne erőltetni... Ör...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 14:43:32

A dal átlagosan fos, unalmas is, de legalább valami emberi van benne, meg magyarul szól.

Az angol ipari hulladék már elég uncsi.

A kiválogató nevetséges.

Ez a Csiszár ez ki a faszom, hogy ő mondja meg, ki képviselje Magyarországot egy zenei fesztiválon?

Vackorkörte 2013.03.04. 14:44:44

Az egyetlen normális nemzetközi verseny a Játék határok nélkül volt.
Az összes eurovíziós pénz a JHK-ba kellene fektetni.

Vackorkörte 2013.03.04. 14:46:42

@Negyvenértelmiségi: Hát a Magyarország, szeretlek egyik műsorvezetője, ez volt a legtöbb, amit a műsorban is el lehetett róla mondani...

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2013.03.04. 14:48:21

Egy olyan szekér után futunk ami soha nem vesz fel. Ez itt nálunk csak a közpénz szórásáról szól. Páran akarnak keresni ezen pár millát és kész. Nevünk az ajrópai unióban egyenlő a lótetüvel. Mégha példás ország is volnánk geopolitikailag soha sem szavaznának a környező országok ránk. Túl sokan loptak belőlünk. Ha ultragazdag volna az ország akkor mert azért mert irigyek lennének.
Ha már a pofonért megyünk akkor pedig ezzel...... olyan mint a "harcosok klubja". magunkat is szájba verjük, nemcsak mások.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 14:49:19

Amúgy miért nem lehet valami ütős produkcióval kilépni?

Az elmúlt sok év versenyzőinél bármelyik garázspunk banda jobb lett volna.

Ezeket meghallom, és vagy főbasszák az agyam 10 másodperc nyavalygás után, vagy meghallgatom, és abban a pillanatban el is felejtem.

Ez most az utóbbi kategória, nem rongatív, csak semmilyen.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 14:53:27

@Vackorkörte:

Akkor biztos ő is akkora szakértő, mint akiket tavaly a német tévében lehetett látni, akik nem győztek csodálkozni, hogy ebben a fasiszta, orbáni diktatúrában olyan laza, fiatalos, divatos slágerek születhetnek, mint az a tavalyi izé a tudom is én, kitől.

Tényleg, emlékszik valaki a tavalyi indulónkra?

aFx 2013.03.04. 14:56:54

"Magyarországnak viszont nemcsak azért nincs sok esélye egy ilyen vetélkedőn, mert nem képesek előadóink igazán bolond produkcióval előrukkolni, hanem azért, mert a jelenlegi szavazási rendszerben az egyes európai nemzetek szimpátiaszavazása zajlik. "

Ez egy baromság, ami a tavalyi lebőgés után terjedt el. Nézd med a svédek tavalyi adatait, szinte mindenkitől kaptak pontot, országtól és helyzettől függetlenül. Ugyanúgy nézd meg a norvégokat két éve. Ha tényleg kimagaslóan jó egy dal, akkor az jó eséllyel nyerhet. A tavalyi-tavalyelőtti csapatok ennyit tudtak, előtte meg jellemzően azért szerepeltek siralmasan a csapatok, mert siralmasak voltak.

A megasztár/dal/hasonlóak 9 éve kb változatlanul mennek Magyarországon. Külföldről nézve a magyar döntő WTF volt, avagy hogy lehet ennyi kaptafa sláger és mégis ezt komolyan gondolják, hogy nemzetközi mezőnyben versenyképes lenne?

Bogyó 2 2013.03.04. 14:58:22

@hungarisztan: "A pár évvel ezelőtti norvég srác például írt egy jó dalt, meg is nyerte vele a felhajtást. Nem, nem azért, mert a svédek és a dánok beszavazták – ahhoz ugyanis baromira kevesen vannak a svédek és a dánok ÖSSZESEN is... tetszett az másnak is egész Európában."

Hanem azért, mert beszavazta a többi skandináv plusz a szláv tömb is, mert a gyerök orosz, egész pontosan belorusz, azaz two in one. Alexander Rybak, szül: Aljakszandr Iharavics Ribak, nem egy norvég név. Minszkben született. Így jöttek a szlávoktól is a pontok,a dal azért nem volt sláger szempontból rossz, nagyon klassz energikus volt az előadása, és persze lánybolondító kölyökképe is volt hozzá. Ez mind kellett ehhez. A szerb csaj leszbi, tudjuk, hogy ez milyen menő, emellett szláv, és azért a dal is valóban jó volt és jól is énekelte. És így tovább..

ByeAlexet én még nem hallottam hamisnak, de szerintem nem is volt,ez nem egy nehéz dal.

Bogyó 2 2013.03.04. 15:00:34

@Fejesrob: Profik nem indulnak? Akkor Keresztes, Éliás minek számít? Vagy úgy érted, hogy nem indult Miklósa Erika?

Földi Bence 2013.03.04. 15:00:58

@aFx: Ld. az előző kommentem egyes pontját.

aFx 2013.03.04. 15:01:52

@aFx:

viccfaktor meg persze, megvan, de nézd meg megint a tavalyit, ahol a svédek kiküldtek egy gyakorlatilag tökéletes pop/trance crossovert remek koreográfiával és verték a szintén remekül összerakott és vérprofi orosz asszonykórust.

a magyar versenyző tavaly egyáltalán nem volt rossz, de erős a mezőny, a dal, az ének meg csak az egész előadás egy része. a rammstein se arról híres, hogy ők a legügyesebbek, hanem az eszméletlen színapdi sóról.

Bogyó 2 2013.03.04. 15:03:02

@fidesz = népirtó csőcselék: "ilyen szinten még én is tudok énekelni"
Lehet, csak itt más is számít. Talán úgy is tudsz énekelni mint Bródy vagy Presszer vagy Bob Dylan. Mégse adtál el annyi lemezt mint ők.
Az énektudás csak egy része a dolognak, s ha valaki nem hamis, az már éppen elég, ha van valami ami meg plusz. Valami pedig van, mert akkor nem nyom ki 29 másikat.

Bogyó 2 2013.03.04. 15:04:02

@aFx: Már ne haragudj, de az az orosznak mondott valójában udmurt asszonykórus minden volt, csak nem vérprofi.

aFx 2013.03.04. 15:04:32

@Földi Bence:

oké, de ettől függetlenül ez még továbbra is kifogás. persze, ezen is múlik, de bőven nem csak ezen.

másrészről viszont random büntetés remélem lesz idén is, ez az észt cucc őrületes, a 2005ös ukrán csodát meg hallottam szórakozóhelyen is pár helyen.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 15:05:53

@aFx:

Még mindig nem jutott eszembe a tavalyi indulónknak sem a neve, sem a dal címe, sem valami szövegrészlet, egyáltalán semmi, pedig meghallgattam akkor többször is, ebből egyszer önként.

Milyen show-val lehetett volna megfűszerezni, ágyúlövésekkel?

Ezt a "hipszteres" semmit mivel dobnád fel?

Szerintem ha szar vagy semmilyen a dal, azt nem lehet feldobni semmilyen színpadképpel.

De a jó dal elbírja a teljes sötétséget is.

Ez a mostani dal egy semmi.

Kár lenne a tűzijátékért.

Bogyó 2 2013.03.04. 15:06:58

@aFx: A svédek azért is kaptak sok mindenkitől pontot, mert a dal agyon volt promotálva, a szavazók és különösen az országok zsűritagja unásig haéllhatták és persze nem is volt szarul megcsinálva. Csak a profi produkció még nem elég, mert azért 10-15 mindig van. Azok közül kiemelkedni pénzzel, promócióval, meg jó geopolitikai helyzettel lehet.

aFx 2013.03.04. 15:08:06

@Bogyó 2:

a koreográfia tökéletesen össze volt rakva mögöttük. a selling pointjuk az volt, hogy fogtak egy autentikus asszonykórust, de minden más körölöttük ki volt centizve. (egyébként tényleg nem oroszok voltak, de orosz színekbe mentek. a két évvel ezelőtti is norvég volt, hiába fehérorosz a srác eredetileg. a tavalyi svéd Loreen se svéd eredetileg)

na ez az, ami a magyar jelentkezőknek általában nem megy, ezen a szinten nincsenek ennyire profin összerakott produkciók.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 15:09:26

Esetleg ha a dal közepénél kihunynának a fények, majd bértombolók hangjára 3 ágyúlövés ráerősítene, aztán reflektorok kereszttüzében megkérné a Sándor a csinos műsorvezető csaj kezét, jó lenne egy ötödik helyre. De ehhez minek dalt írni?

Bogyó 2 2013.03.04. 15:10:27

@Negyvenértelmiségi: Szerintem nem a fergeteges show a lényeg, hanem a különbözőség. Ez lehet fergeteges show, de néha pont a letisztult egyszerűség emelkedik ki a bábeli zűrzavarból.
Nem véletlen, hogy Friderika és Rúzsa Magdi a két máig legsikeresebb induló, egyik se a fergetegről volt híres.
A lényeg, hogy nem simulj bele az átlagba, ne légy szürke. Egy simán jó és korrekt produkció pedig az. Akkor már jobb a különleges. Inkább röhögjünk, mint ásítozzunk.

Földi Bence 2013.03.04. 15:10:35

@aFx: Persze, nem csak, de ez is benne van a dologban. Azért ahhoz tényleg nagyon nagyot kellene dobbantani, hogy rokonok nélkül nyerjünk, Szőriék amúgy tényleg viccesek lennének :D

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 15:13:17

@aFx:

Nagyon is profin összerakott produkciók ezek, érződik a dalszövegek, a dallam minden során, hogy felkészült, szakértő bizottság készítette. A tinilányok sikítása is nagyon jól a helyén van, esetleg egy kicsit tovább ki lehetne tartani a magas C-t.

aFx 2013.03.04. 15:14:40

@Negyvenértelmiségi:

oké, de ha van 15 jó dal, akkor ott a színpadkét, a mozdulatok is bejönnek.

egyébként persze, annyira nem jellegzetes, de sokkal jobb, mint az a belterjes szerencsétlenkedés amit a többi induló csinált.

egyébként meg a random büntik miatt nézem az eurovíziót, tehát én örültem volna a legjobban, ha pl a fostartályt/kovbojokat/radikális amputációt küldik ki a magyarok, esetleg az alvint a "k* élet" című dallal, rózsaszín palócnak öltözve, a háttérben egy bőr búslakodó juhásszal.

@Bogyó 2: egy jó produkció sok pénz. pont. a geopolitika viszont csak kifogás, nem ezen múlik. különben a nagy nemzetek jellemzően jól szerepelnének... nézd meg az angolokat, németeket, franciákat, spanyolokat minden éven.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 15:15:00

@Bogyó 2:

Hát igen, lenne inkább szar.

Uhrin Benedekre emlékszem, de ezt a Sándort már holnapra el fogom felejteni.

Bogyó 2 2013.03.04. 15:17:47

@aFx: A koreográfiár annyira nem emléksze, de arra igen, hogy némelyik bábuska az elődöntőknél azt se tudta hol van. Az éneklés se volt túl pontos.
Tudom, hogy Rybak norvég volt, pont ez volt a szerencséje, begyűjtötte a szlávok meg a skandinávok szavazatait is.
A skandinávok amúgyis szeretik az egzotikusokat indítani, az elmúlt években alig volt echte svéd vagy norvég induló. Hun szláv, hun libanoni, hun fekete, hun marokkói, azért ez is túlzás. Olyan mintha a tolerancia jegyében mecseteket láthatnék mindenfelé Norvégiában meg ehetném a kusz-kuszt, csak valahogy én nem azért mennék oda.

joszip 2013.03.04. 15:18:00

Ez az eurovízió olyan szar, miért ne nyerhetne egy szar.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 15:19:09

@aFx:

Hát igen, nekem is jobban bejönne egy Joe Pesci-féle arc, fogvájóval a szájában, aki seggrészegen botrányt csinál a színpadon.

Egy igazi pondró, egy tahó, egy faszfej.

A nyálgépeknél csak a gyárilag szaggatott farmeres "lázadóktól" van ki jobban a faszom. Mégis ilyeneket küldünk feszt.

Bogyó 2 2013.03.04. 15:19:58

@aFx: Geopolitikán a szláv, skandináv internacionalizmust értem, meg a vendégmunkás-hadseregeket. Plusz az angol anyanyelvűek is előnyben vannak.
A spanyolok, lengyelek, franciák nem is szoktak jól szerepelni, pedig nagy országok.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 15:22:54

@Bogyó 2:

Nem kéne a geopolitikára fogni a szar zenéket.

Gyakorlatilag az összes szám szar ezeken a fesztiválokon.

Egy jó számmal miért ne nyerhetne bárki?

Orszag 2013.03.04. 15:23:48

@Negyvenértelmiségi: Wolfffff Katalin volt a Fürge rókalábak, ja, várjá', nem is, a izé, na azzal a tudodmivel. Bazzeg, inkább nézd meg Google-lal.

Bogyó 2 2013.03.04. 15:26:18

@Negyvenértelmiségi: Na, most a bábuskák olyan minőségiek voltak? Vagy az ukrán őrült? Az orosz győztes?
Ha valaki nagyon, de nagyon jól énekel, nagyon jól ad elő és elég jó a dal is, van esélye egy jó helyezésre, de a Görögország Ciprus 12 pontot, Moldávia Románia 12 pontot, Macedónia Szerbia Bosznia, Horvátország egymásra szavazást, Törökország és Azerbajdzsán, Albánia szerelmét nem könnyű legyűrni.
Ahogyan a németek, svájciak törököknek, vagy a spanyolok, olaszok Romániának adott pontjait sem.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 15:27:18

@Orszag:

Dehogy guglizom, minek guglizzak egy olyan zene után, ami semmi hatást nem váltott ki bennem?

A Wolf Katinak legalább a nevére emlékszem, igaz, a zenéje neki is szar volt. De nem ő volt tavaly, hanem valami diszkós banda valami nagyon trendy zenével.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 15:29:09

@Bogyó 2:

Oké, ne nyerjünk, legyünk megint 26.-ak, de legalább a zene jó legyen, amire büszkék lehetünk, ne valami hatodszor felmelegített fish and chips.

Melchi Zadok 2013.03.04. 15:30:46

egyébként ez az eurovíziós dalfesztivál olyan szinten semmilyen értékű gagyi űberszar, hogy csak ebben az országban lehetséges, hogy ekkora felhajtást kap.

tökéletesen érdektelen baromság.
az ABBA óta nem volt senki, aki öt perc hírnévnél többet ért volna el itt.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 15:32:18

@Orszag:

A Fürgerókalábaknak volt például a buzis dala, az biztos nagy sikert aratna ma is.

www.youtube.com/watch?v=sD-eR_YR74c

Igaz, a felvétel szar minőségű, de legalább a zene jó.

Miért nem ilyennel nyomulunk?

A punk és az elektronikus zene az, ami jól megy nekünk. A pop az véletlenül sem.

Orszag 2013.03.04. 15:33:52

@Negyvenértelmiségi: Én a Fostartályt nevezném a Nyugdíjas birodalmi lépegető nótával.

Bogyó 2 2013.03.04. 15:34:17

@Negyvenértelmiségi: "Egy jó számmal miért ne nyerhetne bárki?"

Hát pont ezért.

Nézd meg, hogy kik nyertek eddig. A németeknek bejött Léna, de amúgy svéd-marokkói, azeri, orosz, szerb, orosz-norvég, finn...
Szlávokon egyébként pontosítva két blokkot lehet érteni, a volt Jugó délszlávokat, illetve a volt szovjet keleti szlávokat értem az ukrán-orosz-belorusz trióból, akik egymással is szoktak szimpatizálni, illetve bejátszik az azeri, grúz, örmény is, mégha néha nagyon utálják is egymást. Az oroszok gyakran szeretik őket.
A nyertes szinte mind valamelyik blokkból jött. Mikor fog nyerni francia, portugál, spanyol, holland, szlovák, lengyel, bolgár, luxemburgi, máltai, belga vagy magyar?
Nagyon kicsi az esély.
És ez persze azért van, mert nyilván hiába van jó dalod, ha a másiknak is van. Csak neki még vannak tesói is.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 15:36:11

Megnézhetnénk, milyen zenéket szeret az ország.

Tankcsapda, azt igen, azt szeressük.

Ákost is.

Ismerős Arcokat, Kárpátiát is.

Akkor miért ilyen nyálas buzeránsokat küldünk mindenhová, és miért ilyen Csiszárok válogatnak a nyálas köcsögök közül?

Miért nem hazafias rock and rollt küldünk?

Nálunk ez mozgat meg tízezreket.

Ezek a Sándorok még egy 50 fős klubot sem tudnak befűteni, velük akarunk kontinensviadalon sikert elérni, miközben mi sem szeretjük?

Bogyó 2 2013.03.04. 15:38:37

@melchi zadok: "az ABBA óta nem volt senki, aki öt perc hírnévnél többet ért volna el itt."

Nem igaz, hogy csak itt kap ekkora felhajtást. Szerinted mekkora felhajtása lehetett Azerbajdzsánban, ha egész épületkomplexumokat húztak fel miatta? Vagy a svédeknél, ahol külön műsorok vannak a többi ország indulóinak elemzésére is? Nagyon is komolyan veszik, mert nézett és ez sok pénzt, pénzt és pénzt jelent.

Celine Dion pl. Őt is ismerik páran, '88-ban nyert.

A legtöbben persze nem lettek világsztárok, de szerintem nem is ez a célja ennek.

aFx 2013.03.04. 15:38:51

@Bogyó 2:

www.youtube.com/watch?v=wgtcha9yLeA
ilyenekre gondoltál?;Đ Srác tavaly nem jutott tovább, de idén döntőben van, itt svédeknél még nincs eldöntve, ki megy tovább. Szerintem ez is elég mindfuck, bár az előző évi "eladom a tevét, veszek belőle kebab kifőzdét" nem überelhető.

Orszag 2013.03.04. 15:39:42

@Negyvenértelmiségi: Jáj, miért emlékeztettél a totálisan felejthető és borzalmasan modoros Compact Discora (www.youtube.com/watch?v=qVXhElLlWb8)? Abban a boldog hitben éltem, hogy a közepesen tehetségtelen W. K. volt az utolsó indulónk.

Bár, a legemlékezetesebb az Epic Sax Guy volt eddig.

www.youtube.com/watch?v=eb3_e4ZZWuQ

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 15:41:11

@Orszag:

Na a Fostartály az szuper lenne, legalább a nevüket megjegyezném.

@Bogyó 2:

Nem hiszek én ebben. A művészet nem a mennyiségről szól.

Elindulna egy Eminem-kaliberű fazon bármelyik országból, rommá verné az egész mezőnyt. De bármilyen műfajt mondhatnék.

A karizma, az az, ami számít, és az az, amiből semennyi sincs Sándorban például. De azokban sincs, akik ezt az étlapot összerakták.

Bogyó 2 2013.03.04. 15:42:05

@Negyvenértelmiségi: "Oké, ne nyerjünk, legyünk megint 26.-ak, de legalább a zene jó legyen, amire büszkék lehetünk, ne valami hatodszor felmelegített fish and chips."

Szerintem ezért jó, hogy nem Vastag Tamás vagy akárki ment, hanem valami olyan, ami kilóg a sorból. Sokan utálják, sokan szeretik, de nem szürke. Egyedül a különlegessel lehet letörni a blokkokat, csak úgyis nehéz. De egy korrekt produkció részünkről esélytelen és még az agyakban se marad meg. Ilyen volt pl. Charlie vagy Szulák vagy Csézy akik tudnak énekelni, de a kutyát sem érdekelték. Ilyen lenne Keresztes is.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 15:42:24

@Orszag:

Compact Disco, az az!

Mikor jön az új nagylemezük? Már alig várom!!!44

Orszag 2013.03.04. 15:43:36

@Negyvenértelmiségi: Remélem, addigra már süket leszek.

aFx 2013.03.04. 15:43:57

@Negyvenértelmiségi:

www.youtube.com/watch?v=jDAMBe_CGUA
egy mesterházy fasza lenne, breakcoret az eurovízióra!

csapdával egyébként az a baj, hogy nagyon hasonlítanak pár nemzetközileg elismert rockelőadóra. legalábbis svéd csoporttársnak ez jött le, amikor tavaly néztük a szigetes live feedet korn előtt.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 15:44:38

@Bogyó 2:

Siralmas a menü. A lakodalmakon haknizó Vastag ugyanúgy, mint a Sándor.

Biztos bennem van a hiba, de nem láttam benne semmi rendkívülit. Ja hogy szemüveges. Ejha!

Bogyó 2 2013.03.04. 15:47:04

@Negyvenértelmiségi: Nem tudom, hogy egy rapper mennyire érdekelné a hatalmas karizmájával a tömegeket, én meg biztos vagyok benne, hogy Eminem is süllyesztőbe kerülne. Ez a közönség nem fogja elemezgetni a szövegeit, meg a kapucnis mutogatásait sem értékelné nagyon, valami röhejes borzalom, nyálas egymásra találás vagy bájos pofika sokkal jobban érdekli, ha még valamilyen szinten énekelni is tudnak.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 15:47:16

@aFx:

Akkor majd jól nem szavaznak rá. Én sem vagyok értük odáig meg vissza, de rájuk szavaznék, őket méltó indulónak tartanám. Őket legalább az ország szereti, nem a Csiszár.

aFx 2013.03.04. 15:47:33

@Negyvenértelmiségi:

a tavalyi compact disco egyébként nagyon korrekt szintipoppot/electroclasht nyomott.

a stílus meg azért necces, mert mit csinál utóbbi időben a justice? passz... van egy pár nagyobb banda (daft punk, prodigy, chemical brothers, underworld, thom yorke), egyébként meg nagy a fluktuáció, vagy maradnak rétegzenék.

hugszi 2013.03.04. 15:49:13

Az eurovízión nem szimpátiából szavaznak. A délszláv államok és a volt szovjetunió államainak könnyűzenei rádiói (és tv-i) folyamatosan adják egymás számait. Ez igaz a skandináv régióra is. Ezért megismerik az indulókat értik a szövegét. Ezért szavaznak egymásra. A kultúrális hasonlóság a fő mozgató erő. A mi dalaink sehol sem szrepenek, így először az euróvízión hallják.

Bogyó 2 2013.03.04. 15:49:38

@Negyvenértelmiségi: A rendkívülisége viszonylagos. Éppen ezért szerintem se várható semmi. A trendi szemcsi meg a sapka kicsit visszagyömöszöli az átlag felé, de a másik négyhez képest még mindig ő lóg ki leginkább a sorból.
Mondjuk, ha tényleg nem angolul énekel, akkor szerintem a döntőbe se fog bejutni.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 15:50:22

@Bogyó 2:

A bájos pofikák csak addig érdeklik a zembereket, amíg fel nem bukkan a Tahó. Utána már érte bomlanak, és sok agymosásba kerül mindig a Tahó felbukkanása után újra átmosni az agyakat a bájos pofikák szeretetére.

Bogyó 2 2013.03.04. 15:51:47

@hugszi: Ebben igazad van, ez is a dolog része. De nem mondd nekem, hogy szimpátia nincs benne és a görögök mindig a ciprusi induló dalát kedvelik legjobban csak azért mert ismerik és semmi szimpátia. Hiszen néha a hideg ráz ki attól amit ismerek.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 15:51:56

@Bogyó 2:

Ezt az egyet értékelem benne, hogy nem angolul énekel.

Ha elmegyek Tádzsikisztánba, akkor nem mekiburgert akarok enni, és ezzel gondolom a többi országban is így vannak. Csak nem jön ez ki, ha minden országban angol fost választ ki A Szakma.

aFx 2013.03.04. 15:52:03

@Negyvenértelmiségi:

persze. voltam pár csapda koncerten, ügyesek (bár mostanában kicsit vicces, hogy a lassan nagypapa korú fronténekes a tinikhez szól:) ), de ilyen alapok az UKból ki lehetne küldeni a maident.

egyébként komolyra fordítva erre tréningpassokon is használnak iggy poppot, maident, skrillexet, prodigyt... szerintem a magyar popdefiníció a hibás, merni kéne nyitni.

vagy marad az, hogy az eurovízióba kijut egy hipster, akinek az volt a selling pointja, hogy túl mert lépni a magyar celebénekes posványon.

DonnaQ · http://vojazs.blog.hu/ 2013.03.04. 15:55:57

a wiki azt állítja a NOX-ról, hogy 12. lett (egyébként nekem tipikusan nem tetszenek ezek a "nemzeti sajátosságot" felvonultató számok)

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 15:58:48

@aFx:

Teljesen nyitott a magyar zene, ezt az egyentrutymót csak a retekklubban kapod. Menj el a sarki rockkocsmába péntek este, kapsz mást is.

Ami a tévéből, rádióból szól, azt pár szakállas bácsi válogatja össze, csak az ő ízlésüket tükrözi.

A Tankcsapdának egy koncertjén többen vannak, mint ahányan Vastagot hallották valaha élőben, ahogy lenyomja ezredszer is ugyanarról a bakelitről a Sex Bombot.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 16:01:02

@DonnaQ:

Na a Nox az korrekt induló volt, klasszikus alsó közepes produkció, nem valami kilóra kapható tucatáru, igaz, nem is mestermű, de egy korrekt iparos darab, ami ráadásul hazai.

Bogyó 2 2013.03.04. 16:05:00

@Negyvenértelmiségi: Hát igen, az is menő. Meg ott vannak ezek az eurovíziós jelenségek, hogy a mindenféle szexuális aberrációval megspékelt jelenségek általában pozitívan hatnak. Jelentős az ilyen tömegek aktivitása is. A szerb csaj győzelmében ez is benne volt.

Tavaly a montenegrói indulónak volt egy igencsak a sorból kilógó dala, de nem volt érdekes a "kilógása". Ezért szépen ki is esett az elődöntőben. SZerintem Alexre is ez a sors vár, ha magyarul énekel. Egyedül a szöveggel javíthatna angolul a helyzetén, de ez se ad sokra esélyt. Radics Gigi szerintem bejutna, s biztosra vehetnénk a 23. helyét.
Alex meg szerintem nem jut be, de ott mégis több esélyt érzek, hogyha angolul énekel, talán mégis felkapnák a fejüket páran, talán mégis hagyna egy jó benyomást, mert a szövege azért jó.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 16:10:10

@Bogyó 2:

Szvsz tökmindegy a nyelv, úgysem érti senki a szöveget, és jól is van ez így többnyire.

Az átlagos olasz, spanyol, francia stb. szavazó éppen annyira vágja angolul a dalszövegeket, mint a magyar panelproli szavazó.

Csak ha magyarul énekel, akkor legalább az hihető, hogy legalább nálunk bomlanak érte.

Teljesen rossz koncepciónak tartom, ha egy zenész az alapján akar előadni, hogy vajon mivel lenne sikere.

Nálam a zenész az az, aki telibeszarja, hogy mit várnak tőle azon kívül, hogy legyen ott nagyjából kezdésre.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 16:28:26

Meghallgattam a 2005-ös Nox-produkciót, még ma is friss, fasza, életteli, és 100% magyar.

Azóta az összes produkció szar volt.

Deborah 2013.03.04. 16:56:47

@Negyvenértelmiségi: Elárulom, hogy Vastag Tomi színházban énekel, s ha kocsma helyett esetleg színház felé járnál, ajánlom hallgasd meg. Érdemes. Bár ha nálad a sexbomb a mérce....

kertesz 2013.03.04. 16:58:32

@Negyvenértelmiségi:
khm. a LORDI nem akkor nyert éppen? Mert úgy emlékszem, pont akkor Cipruson voltunk, és amikor felléptek, a kávéskanál kiesett a kezéből az öreg tatáknak :))) Üvöltve röhögtünk,a helyiek, a turisták, mindenki. Na ez kell, nem ilyen komolykodás... Az egész Euróvízió erről szól, nézd csak meg az ABBÁt. Mekkora fostalicska giccs és még mindig működik.

Az a helyzet hogy szégyenlős, magát produkálni nem tudó, komoly nép vagyunk. Cicciolinát az elnöki székbe!!!

Void Bunkoid 2013.03.04. 17:02:20

Az angol dalszövegek amúgy néha RETTENTŐEN üresek és felszínesek.

www.azlyrics.com/lyrics/rihanna/diamonds.html

Ugye ismerős, ez folyik a csapból is mostanában.

Csak azért követelmény az angol nyelv mint a popkultúra egyetemes nyelve, és mindenkinek angolul kell előadnia a dalát, mert - nem meglepő - az ötvenes években az első nyiladozó kereskedelmi rádiók által durván arcbakapott műfaj, a rock'n'roll történetesen angolszász nyelvterületről indult.

Mielőtt még nem volt ez a so-called "zeneipar", meg nem tört az USA az élre ebben, a legkedveltebb, legismertebb közkézen forgó dalok (az akkori "popslágerek") többnyire FRANCIA nyelvűek voltak.

De amúgy simán lehet szembemenni az árral és mégis érvényesülni, a legtipikusabb példája a Rammstein, ők csakazértis németül nyomják, és világszerte ismertek-elismertek.

Az alapvető vitatéma, hogy az underground hipsztersrác, vagy valami műanyag megszokott négy popakkordos téma legyen az aktuális szeretnivaló, egyszerűen nem téma. MINDIG is a szent négy popakkordból álló refrénű dalokból lesz nagy sláger, csak hogy a "nem is annyira nyál-rágógumipop előadó" U2 egyik legnagyobb dalát, a With or without you-t említsem, az egész dal a Négy Akkordról szól. Pont ugyanarról a négyről, mint a The Police Every breath you take-je, vagy a Tankcsapda Riója, vagy akár a tavalyi eurovíziós Wolf Kati-dal...ez a "popzene", és ha a fene fenét eszik is, az emberek csak ezt fogják kajálni. Én sajnos nem tartozom ezen emberek közé, de amíg van Bartók rádió, addig nincs gond :)

kertesz 2013.03.04. 17:02:37

@Deborah: ld. mint fenti hozzászólásom. A kutyát nem érdekli hogy ki az a Vastag Tomi. Hogy mit ad elő, és főleg hogyan....

kicsit off, de ez pl egy nagyon Eurovision kompatibilis szám. És egyébként is, jön a nyár.

www.youtube.com/watch?v=jmIeIKmWsX0

Deborah 2013.03.04. 17:11:19

@kertesz: Akkor én kutya vagyok. Valószínüleg a korcs fajtából, mert nem hallgatok tankcsapdát, kárpátiát. Ellenben előszeretettel színházba járok s meghallgatok olyan előadókat, mint Vastag Tomi. Tudom, ma Magyarországon nagy kutyaság kocsma helyett színházba járni, s nem fikázni mindent. Olyan előadó úgysem nyerhetett volna, aki mindenkinek tetszik. Az hogy valami nekem nem tetszik, valakit én nem hallgatok, nem azt jelenti hogy az szar, csak annyit, hogy nekem nem tetszik. De természetesen mindenhol megvannak azok az emberek, akik a világ közepének hiszik magukat, hisz ha nekik valami nem tetszik, az szar. Úgy látom, hogy itt egy kicsit nagyobb koncentrációban sikerült összegyűlniük. Egy kis elfogadás senkinek nem ártott még meg.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 17:14:25

@Deborah:

Attól, hogy elhívta a színházba is a Szakma, attól még nem lett zenész. A Sex Bombot (ami egyébként jó szám) nem ő szokta énekelni lagzikban?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 17:17:12

@Deborah:

Ami szar, az szar, és semmilyen okoskodás hatására sem fogom "elfogadni".

Én nem elfogadni tartom a zenét, hanem tombolni rá, vagy éppen bőgni tőle.

Nekem hiába vezeted le, hogy mekkora zenész is Vastag, hiszen színházban is járt már, ha szerintem szar.

Szerinted fasza ez a Sándor? Bejön frankón, elgondolkodtál a dalszövegen, dúdolgatod a dallamát, megvetted a koncertjegyet?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 17:21:49

Azért az elég lehangoló, amikor kultúrsznobpicsa nézőpontból oktatják ki az embert, hogy "fogadja el" VV Vastagot, mert olyan jó, hogy még az Alföldinek is énekel.

Deborah 2013.03.04. 17:24:34

@Negyvenértelmiségi: Én nem vezetek le semmit, nem erőltetem rád a véleményem, hanem elfogadom, hogy más az ízlésünk. Ezért nem minősítem azon együtteseket, akiket te annyira istenítesz, én pedig kerülöm. Mások vagyunk. Én nem tombolok, nem sírok, csendben vigadok. Én elfogadom, hogy Te mást szeretsz, Te elfogadsz valaha valamit, ami nem a te szájízed szerint való? Menj, hallgasd meg a kedvenc albumod, aranyozza be a napod, kár olyan dolgokra fecsérelni az idődet, amik neked nem tetszenek. S igen. Elmennék a koncertjére. Leülnék egy sarokba és csendben vigadnék.

Deborah 2013.03.04. 17:31:26

@Negyvenértelmiségi: S attól nem leszel több, hogy kultúrsznobpicsázol. Én meg főleg nem leszek kevesebb, ez csak a saját magadról kiállított bizonyítvány.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 17:33:42

@Deborah:

Nekem az nem tetszik, hogy mindenféle ízléstelen, majom csiszárok döntenek arról, hogy milyen dalok képviseljék az országot, és ugyanolyan dalokat választanak, mint amilyenek ők maguk.

Unom ezt az elfogadós szöveget is, főleg, hogy mindig azoktól hallom, akik azonnal forradalmat robbantanak ki, ha egy gój vagy bármilyen körön kívüli ember kerül valahová.

Unom a Szakmát, és ki van a faszom a véleménydiktátorokkal.

Nem, egyáltalán nem kedvenceim a Nox vagy a Tankcsapda, már csak ebből a párosításból is gondolhatnád.

De mindkettő rendes magyar zene, amik közül legitim a választás, hogy melyik képviselje az országot.

Az nem legitim, hogy meghallgatja VV Pityut és BB Mikit három Csiszár, és ráüti valamelyikre a címeres pecsétet, nekem meg ezt "el kell fogadnom", különben részeges semmirekellő vagyok, aki nem érti a magoskultúrát.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.04. 17:43:01

Pár éve még legalább vércikinek számított VV Karcsikat és hasonlókat polírozni, még ha őket is nézte minden nap egész nap a panelproletariátus és a negyvenértelmiség. Ma meg már az européer, _színházba járó_ (ez igen!) progresszió nevében oltják le azokat, akik szerint ezek a "művészek" szarok.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.04. 18:41:58

@hugszi:

Igen, pontosan ez a helyzet.

Jelenleg BG-ban élek, s bizony a szerb, görög, török sztárok ismertek errefelé. Alapvetően sokkal kevesebb a "nemzetközi" zene a médiákban, mint Mo-n. A magyarországi médiákban kb. 30 % a magyar zene, s 70 % az angolnyelvű "nemzetközi". Más de facto nincs a magyar médiákban. BG-ban viszont nem így van: a helyi zenének és az ahhoz hasonló szomzédos országbeli zenékben 50 % részesedésük van.

Egy átlag magyarnak fogalma sincs, hogy ki a helyi sztár Szlovákiában, Ausztriában, Ukrajnában. Az átlag bolgár viszont tud valamit a környező országok sztárjairól, mert szerepelnek a bolgár médiáknak és koncerteznek is az országban.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.04. 18:44:21

@Bogyó 2:

Ciprus és Görögország az de facto egy ország kulturális szempontból. Az égvilágon semmilyen különbség sincs a zenében. Egy átlag görög ill. ciprusi nem is tudja, hogy egy-egy zenész görög-e vagy ciprusi.

Dinsdale Piranha 2013.03.04. 19:28:08

Marhaság az egész cikk. Az Eurovíziós fesztivál egy popfesztivál, ezért csakis egy könnyed, fülbemászó dallal lenne esély.
ByeAlex úgy ahogy van szánalmas. Mikor először hallottam, azt hittem, hogy valami kabaré. Nem az a baj, hogy az ürge anticeleb, hanem az, hogy ez a dal gagyi.

KopaszMercis 2013.03.04. 19:36:10

Én örülök, hogy magyarul énekel... magyarul legalább tud, ha már énekelni nem.
Az lenne a non plusz ultra, hogy ukrán melegprosti akcentussal tolja az angolt nekem malmöben az én pénzemből....

Sokorai_Atala 2013.03.04. 19:46:44

Szerintem a szavazók ott sem fogják érteni, hogy miért ilyen a mi fiunk meg a dala, ezért fog kapni szavazatot mielőtt még felocsúdnának, véletlen:)

no successful 2013.03.04. 20:18:19

Látom itt sokan belekezdtek a nagyüzemi fikázásba.
Szerintem nagyon jó kis nóta, átsüt rajta, egy cseppnyi önirónia, derűs, egyszerű, nem akar "nagyot ütni", és éppen ettől jó.
A tököm tele van már a kereskedelmi csatornák sztárocskáinak konvencionális zenéivel. Alex az üdítő ebben az egysíkú mezőnyben. Persze vannak még jó zenészeink, és szerzőink, de én nem bánom, hogy Alex került ki.
Nem nyer, ezt nagy összegben le lehet fogadni, de legalább megmutatja, hogy Magyarországon is létezik olyan szubkultúra, amely szarik a konvenciókra.

átlátó 2013.03.04. 21:11:09

Tudom melyik lakótelep melyik lakásának melyik asztalánál írta tele az intendáns a spirálfüzetet, hogy hogyan írja majd a nevét a plakátokon... hogy majd "ph" vagy nem "ph" val legyen írva, legyen e "e" betű a végén, meg ilyesmi...azokra a plakátokra gondolok, ahová fölírtam a nevét, ahol a dolgát, mint hangulat előkészítő jól ellátta, zenei dolgokról beszélek...innét tudom, hogy a zenéhez mennyi köze van...A zenéről beszélek, amiről ugye a valóban hozzáértők joggal állítják, hogy szép hangszer. :D Most többet nem árulok el, de majd egyszer még elárulok, - ha akarok.
Na ennyit akartam mondani, meg azt, hogy nem elmenni ilyen esztrádba, - na ahhoz kell a bátorság...jut eszembe. Tízig lehetett pontozni, de ezek az ötöst se ismerik.

que le 2013.03.04. 21:24:51

Úgy tudtam a zene szubjektív, de itt mindenki úgy beszél róla, mintha mindenki számára nyilvánvaló lenne melyik szám a király és a szar. Ezt a számot küldtük, neked nem tetszett, nah és?

Amúgy jó cikk, de 37 millió forint igazából semmi, marketing szempontból meg végképp nem sok pénz.

Bélabáttya (törölt) 2013.03.04. 23:09:48

Az említett északi, mediterrán és szláv tömbön kívül van még egy, a velünk határos országok tömbje. Eset nincs rá, hogy miránk szavazzanak, akármilyen is a kivitt darab...
A dalocska meg olyan, amilyen, leginkább semmilyen. Lehetne jobb, ütősebb, tudhatna énekelni is a legény, nem csak dünnyögni, dehát ilyen, ez lett beszavazva, és firtassa ennek módját az, akit érdekel...
A posztoló érdekességfaktorát kiegésyíteném azzal, hogy nem feltétlenül lenne hátrány, ha jó lenne a dalocska, az előadó. Ezen a bulin nem terem ugyan sok babér, de attól még egy rakat európi ország látja, azt az ismertséget, reklámot ki lehet használni, ha nem annyira országimidzsre, hanem az előadó promótálására.
Az meg már más kérdés, miért kéne ilyet tenni egy - gyaníthatóan nemzetközi - kiadó szerződtetett művészével, tulképp állami támogatásból, de egye kutya, legyen sikeres és keressen sokat, de legalább ne hülyítsék vele a népet. Elég hülye az alapból is...

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.03.04. 23:47:18

A dal egy gagyi, ratyi, siralmas, az MTV -t hűen tükröző szar műsor volt.
Tökvakarás, uncsi dalok, orrfújás, idétlen műsorvezetés, gatyaigazítás...Buta Márton tahó kérdései szépen jellemzi a fidesz tv színvonalát.
A nyertes dal érdekes, de nem jó, meg is fagyott a levegő mikor kihirdették győztesnek.
Szarban van a fidesz tévé, ők nem ilyen lovat akartak!
Persze a Girnyó Szász félék majd behazudják a frankót4
A nulla Rákai Kálmán? meg a pojáca Csíszar Jenő élősködik rajtunk, de már elég volt.

Maitre 2013.03.05. 08:03:38

Ez a hipszterség megint valami, amit átvettünk külföldről, és azt hisszük, hogy nagy dolog, pedig...

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: A youtube óta ez csak annyiról szól, hogy hajlandó vagy megnézni a többieket, vagy nem.

@Dinsdale Piranha: Én ott még nem sok jó dalt hallottam, a legjobbak is ippegcsak elmegy kategóriások voltak. A magyarok meg tényleg hótgáz dolgokat küldenek ki, de ez nem ebben az évben kezdődött. Pedig vannak jó zenéink. Nagyon jók is.

Nick Leeson 2013.03.05. 08:06:13

Tavaly a Compackt Disco állítólag (külföldi sajtó szerint) világszínvonalú száma, nem volt sikeres. Wolf Kati simán hozta a Verseny átlagát, talán többet, mégis elhanyagolható eredményt hozott. R. Magdi aztán tényleg tud énekelni, de ez is csak 9. helyre volt elég. Mégis, akkor mi a fenét kell ezen ennyit vitatkozni? Most kimegy egy teljesen meglepő dal, ami szar vagy nem szar, legalább meglepő. Szerintem teljesen jól van ez így. Legalább Európa hipszterei tuti rá szavaznak! Ennek is megvan az előnye!!!!

Maitre 2013.03.05. 08:18:53

@Nick Leeson: Hát ha magdika tizedolyan tájszólással énekel angolul mint magyarul, csoda, hogy nem nézték örménynek. Wolf nyuffadt volt, nem kicsit, nagyon, de tényleg, hozta az átlagot, mert a többi is.

Ez a télapó gyerek... ez a hipszterkedés nem tudom hogy jött divatba, nulla körüli értéket képvisel, de legalább béna. Talán mert minden hülye képes rá, és drága.

gabcigirl 2013.03.05. 10:30:13

Bocsi...csak nekem tűnik fel, hogy Bayer Friderikát, aki anno 4. helyezést ért el ezen a versenyen, senki meg sem kérdezi és szóra sem méltatja a verseny kapcsán? Miért a diszkrimináció???

gabcigirl 2013.03.05. 10:36:04

@Negyvenértelmiségi:

Húha...látom, sikerült ám felvonultatni az összes, emberellenes széljobber zenekart itt a porondra. Nem bírom az állam által meghatározott "kit kellene preferálni" sorrendet, de te meg a másik véglet vagy:S

Türkménbasi 2013.03.05. 16:54:39

Pompás összefoglalása a lényegnek.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.05. 21:39:46

@gabcigirl:

Mi az emberellenes a Tankcsapdában, az Ismerős Arcokban vagy Ákosban? A Kárpátiát nem kérdezem, nekik valóban már a nevük is rasszista, fasiszta.

Itt van egy Ismerős Arcok:

www.youtube.com/watch?v=2xKqbyCm5fk

Megjelölnéd, melyik sorukban látsz antiemberizmust? Vagy bármelyik másik számukban.

gabcigirl 2013.03.06. 08:03:04

A Tankcsapdával és Ákossal nincs gond, habár ákos tipikusan ilyen állami zenész :S

Az Ismerős Arcok viszont a szélsőjobbos, nemzeti roker, általában jobbikos élőlények mjúzikja, az a helyzet.

Ismerős Arcok amúgy se szimpatikus: már akkor rosszul voltam, amikor az egyik számban a rendkívül ellenszenves énekes nekiállt hőbörögni, hogy "majd én megmondom, kinek mi a dolga.!" Aztán jött az okoskodás, hogy a mammut szerint kinek, mit kellene csinálnia az életben.

Kérdés: miért dagi, te ki vagy?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.06. 08:34:41

@gabcigirl:

Aha.

Tehát Ákosról és a Tankcsapdáról visszavonod, hogy "emberellenesek" lennének. Ez is valami. Rendes tőled.

Az Ismerős Arcoknál erre gondolsz, hogy "az énekes nekiállt hőbörögni, hogy "majd én megmondom, kinek mi a dolga.!"? :

"Én mondom, merre,
Te mondod, hogy legyen,
Hogy itt is meg ott is
Egyformán jobb legyen."

Ez igen.

Szerintem neked még Halász Judit is emberellenes.

"Szárnyat igéz a malacra,
Röpteti és kikacagja."

Mert ugye tuggyukkiket hívtak disznónak. Azok.

Balt 2013.03.07. 15:18:51

@Földi Bence: De ez egyelőre 5(?) hétvége főműsoridejét lefedte (+ a malmöi közvetítések), tehát egyáltalán nem biztos, hogy effektíve drágább. A nézettségi adatok viszont elég jók, és ez nagyjából biztos előre is.

Ettől persze még joggal feltehető a kérdés: érdemes-e neveznünk, mikor kb. esélytelen a győzelem. Szerintem igen.

Balt 2013.03.07. 15:32:55

@hungarisztan: Ne feledjük, hogy a norvég kölök (egyébként tényleg nem rossz számmal) belarusz, tehát gyakorlatilag a "nagyorosz pánszlávizmus" érhető tetten a szavazásban:
hu.wikipedia.org/wiki/2009-es_Eurov%C3%ADzi%C3%B3s_Dalverseny#12_pontos_orsz.C3.A1gok

tamasoft 2013.03.07. 16:07:26

@Földi Bence: Érdekességképen utána néztem, a hasonló tehetségkutatók, amire hivatkoztam, nem 15 millióból készülnek. Sejtésem beigazolódott. 500-800 millió azok költségvetése. pl. az x-faktoré majdnem 1 milliárdra rúgott.

Földi Bence 2013.03.07. 16:13:26

@tamasoft: wow, ez érdekes, tudsz küldeni egy linket erről? (amúgy jó eséllyel ez s többe fájt, mint maga a nevezési díj)
süti beállítások módosítása